Har tänkt byta ut min garageport mot en bredare och har fått offerter från tre olika leverantörer. De märken de offererat är: Ryterna, Lindab och Entor. Någon som har erfarenhet/kommentarer om kvalite'n på dessa?
 
Har bara haft hörmann men kan rekommendera dessa iallafall.
 
Fick reklam från Bolist idag att dom har 20 % på måttanpassade garageportar. Kan vara värt att kolla.
 
Jag jobbar sällan med garageportar, men när det gäller industriella takskjutportar sätter jag Hörmann högst.
 
Jag har köpt från Skånska byggvaror och installerat själv.
 
Jag köpte en Crawfoord. Vanlig takskjutport för konsumenter. Monteringsanvisningen var inte särskilt bra, men den duger. Markeringar för där man ska borra hål i portbladen och montera gångjärn var fel på några millimeter överallt så jag fick göra egna (trist på första bladet man monterade där nu gångjärnen ligger på och nöter fula märken).

Väl monterad så fungerar den fint, så i stort är jag väl nöjd.
Har ingen erfarenhet av montering av andra portar och du efterfrågade inte ens info om Crawfoord, men kanske är det till någon nytta ändå :)
 
Får tacka för svaren men skulle gärna vilja ha något om de portar jag nämnde, skulle behöva bestämma mig snart...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.