Status
Tråden går ej att kommentera.
Senior skrev:
Under vattenutkast på mitt trädäck gjorde jag ett uttag tillräckligt stort för en vattenkanna. Bottnade med geotgextil och fyllde på med singel. Ser trevligt ut och sista dropparna hamna inte på trädäcket.
Det låter som en smart idé. Altanen var ett litet impulsprojekt och inte lika planerad som de andra projekten. Men den blev ganska bra ändå. :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Senior
  • Laddar…
Tänkte att någon kanske vill se tidsplanen för projekten i huset.

Sommar 2015: Tilläggsisolera syd-sidan på huset och byta fönster där.

Byta panel och fönster på syd-sidan (altanen) av garaget

Ev. Lite kantstenar i trädgården om det blir tid över.

Höst/Vinter 2015: Renovera stora badrummet

Isolera ett varv på vinden och lägga golvspån så jag kan få dit sista biten kabelstege och få ut alla datauttag i huset.

Sommar 2016: Tilläggsisolera resten av huset. Byta ytterdörr och sido-ljus.

Byta den panel på garaget som jag inte hinner med i år.

Vinter 2016: Renovera båda barnrummen (man vet aldrig när de behövs ;)) och byta ut garderoberna mellan de två rummen.

Sommaren 2017: Bygga Uterum och renovera altanen (där jag isolerar nu). Göra klart allt med fasadbytet om det inte är färdigt då.

Hösten/Vintern 2017: Det efterlängtade Biorummet och hallen/korridoren utanför det.

Efter det är ordningen inte bestämd men vi har en gäst-toalett i källaren som vi ska fixa till. Sen är planen att bygga en friggebod i trädgården så garaget kan bli ett dubbelgarage. Skall även göra om vardagsrummet här uppe men det ligger längst ner i prioritet.

Hoppas ni orkar med tråden ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Med den listan blir det inga fritidsproblem de närmsta åren....(y)
Se bara till att det finns tid för lite annat också så det inte bara blir "bygge" även om känns som om det tar byggtid i anspråk. Man behöver komma bort ifrån en del "måsten" ibland.
 
Det är inga måsten. Huset är helt funktionellt som det är (utom möjligtvis badrummet) utan detta är mitt intresse så det är därför jag ger mig på nästan allt i huset. Frågan är snarare vad jag ska göra när jag börjar bli färdig. Blir nog att köpa en sommarstuga :)
 
Hade jag mycket tid över skulle jag köpt en veteranbil :D
 
Nu blir det stilla i tråden i två veckor när jag åker och jobbar ett varv på Nordsjön. Men efter det blir det uppdatering om sovrummet och sen är vi framme i nutid. Fasaden ska bli klar när jag kommer hem med. Sen ska det även byggas en altan åt föräldrarna.
Mer om det om 14 dagar.
Auf Wiedersehen
 
  • Gilla
Dhle
  • Laddar…
Längtar hem till huset när man jobbar utomhus 7-19 i ösregn :/.
Men men, 9 dagar kvar.
Sitter och funderar på hur mycket panel jag hinner byta i år.
Ska nog köpa på mig en massa panel så det går att spika på om tiden finns :)
 
Ser fram mot uppdateringar :) du håller ett bra tempo och gör ett bra jobb med huset!
 
Tack ska du ha (y)
Huset är min största hobby så därför blir det så mycket jobb :). Det kommer fler uppdateringar när jag kommer hem från jobbet :)
 
  • Gilla
Riddarn 115
  • Laddar…
Ta det vackert och använd flytväst! Huset står kvar :)
 
Förresten, hur får ni Internet dit ut mitt i Norskehavet? satellitt :)
 
Jajamensan ;)
 
Är du hemma snart? Så vi får se nåt mer av dina projekt!
 
Jag kom hem idag så det ska snart bli en uppdatering så vi kommer fram till nutid. Tyvärr har jag blivit sjuk så vi får se hur mycket jag får gjort de två veckorna jag är hemma denna gången.

Imorgon ska jag beställa 500lpm färdig grundad panel så jag kan byta fasad på garaget med. När man har pengar har man inte tid, och när man har tid har man inte pengar :(
 
Se till att krya på dig!
Så du hinner med nåt innan du ska på jobb igen.

Samma färg på garaget efter panelbyte?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.