Har idag rivit upp vårat golv i blivande barnrum & fick fram detta vackra gamla golv från 50-talet ...:) hur ska jag gå till väga när jag ska måla detta ? Med förarbete , målning etc...vilken färg ska jag använda ? Tacksam för alla svaren! Här är även en bild på golvet :)
image.jpg
 
Tvätta rent, Slipa lätt med fint papper, grunda och måla med golvfärg, kan räcka med ett lager efter grund.
 
Okej, så du tror inte detta behöver maskinslipas då ? Ska givetvis målas vitt...:) verkar som golvet är lackat sen tidigare oxå!
 
Använd kvalitetsfärg som är anpassad för lackade golv så räcker det med att rugga upp ytan lite
 
Förresten , givetvis vitt, varför då? Finns många fina målade golv som inte är vita. Vi ska måla vårt en nyans i ljusgrått tex.
 
Okej ska bli detta...vad skulle du rekommendera / har använt ? :)
Inget illa menat om givetvis vitt, kan tänka mig att många andra färger är fint! Men hade man sett inredningen i vårat hem så hade sambon aldrig accepterat annat :)
 
Köp någon av de större mer kända tillverkarnas färger. Jag köper ut via firmans konto, tillverkare/återförsäljare där privatpersoner inte kan handla. En liten brytning av det vita bör ju passa alla typer av inredningar men som jag har märkt är det smart att låta fler i huset förhandla om utseendet, hehe.
 
Jaha okej...:) då ska det bli så! Ja det kan jag oxå tycka & tänka mig...men happy wife, happy lite 😄👍
 
Vi hade ett gammalt golv i vår lgh, slipade och sedan vitlut och sedan Osmo 3040 vitpgimenterade hårdvaxolja

DSC_0466.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad kostade detta er ca? :)
 
Min golvläggare tog 430 kronor ex moms kvadraten för slipning och behandling. Exklusive material
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.