Funkar det att strö ut Stroller Plus+ T kombi och om ca 3-4 veckor vertikalskära efter konstens alla regler sedan köra frön och toppdressa? Eller finns det risk att inte gräset gror för jag använt stroller för läser man om det så ska man inte använda det på nysått utan kanske tidigast 1-2 år efter //
 
harry73
Det står inte att man inte får så gräs upp till 2 år efter man använd stroller. Jag tror inte att stroller är så långverkande.
och jag tror att det går utmärkt. I värsta fall får du stödså nästa år igen
 
Har läst lite trådar där folk har släng ut stroller på nysådd och att gräset har dött fläckvis där det varit ett par månader gammalt gräs. Tänkte ju mer att det kanske inte tar sig om jag använt det en månad innan jag sår och har vertikalskärt
 
Kungen på gräs Olle Berg har ett vår och sommarprogram som beskriver hur han gör. Och som jag ser det så bör det gå bra..

Kolla in olleberg.nu
 
Jag har läst sjukt mycket om gräs efter vi skaffa robot som sköter klippandet. Men av allt jag läst så kan jag inte minnas nått om nysådd efter en stroller dos hur det funkat. Har ca 60% gräs så blir mer än att stödså :/
 
Jag hade kört på, det värsta som kan hända är att du behöver kasta ut lite fler frön senare...
 
Japp får köra på kan ju inte bli värre än innan visst ogräs är ju grönare än kala fäckar av jord 😜
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.