Jag har precis lagt värmegolv på vår ovanvåning. Golvet består av spånskivor, sen har jag lagt LK systems EPS skivor, sen värmeplåtar och 16 mm golvvärme. Ovanpå det har jag lagt golvgips för stabiliteten. Nu ska jag lägga laminatgolv på detta. Jag har köpt Berryallocs High-Tech Commercial golv.

Måste jag lägga åldersbeständig plast på golvgipset innan jag lägger laminatgolvet, eller kan jag lägga laminatet direkt på golvgipset?
 
Jag skulle inte lägga plast, däremot en golvfoam som tar upp eventuella ojämnheter i golvet.
 
Exostor skrev:
Jag skulle inte lägga plast, däremot en golvfoam som tar upp eventuella ojämnheter i golvet.
Ok, golvfoam finns redan på undersidan av laminatet, så det behöver jag inte lägga ut.
 
För att svara på min egen fråga. Det är golvtillverkarna som bestämmer om det ska läggas åldersbeständigplast. Och Alloc svarade mig att dom ALLTID rekommenderar att lägga åldersbeständigplast vid användande av golvvärme.
 
Anna1984 skrev:
För att svara på min egen fråga. Det är golvtillverkarna som bestämmer om det ska läggas åldersbeständigplast. Och Alloc svarade mig att dom ALLTID rekommenderar att lägga åldersbeständigplast vid användande av golvvärme.
Då borde väl golvtillverkaren också komma upp med en bra motivering om kravet.
Verkar mycket märkligt att behöva lägga en fuktspärr mellan övervåning och undervåning. Där förekommer ju ingen markfukt och golvvärme i sig genererar ingen fukt.?? :wow:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.