En broms-broms således :D Men säg mig, 1995 pix för två bitar tyg... det borde väl som sagt gå att planka designen till bra mycket lägre kostnad.
 
Är det någon som vet hur denna är konstruerad? Utifrån bilderna verkar det som sagt rent ut sagt skitdyrt.
 
harry73
Det är en svart bol som värms upp i solen och ska likna kons bakdel (för en broms i ala fall)
när den upptäcker att den hamnar fel flyger den iväg och flyger då upp, tygstycket leder deb till fällan längst upp, som liknar en delad pet-flaska med toppen på fel sidan k flaskan. (Som när man gör en getingfälla)

Jag kommer inte att köpa den för 2000 spänn, men vil gärna försöka bygga något liknande
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
harry73 skrev:
Det är en svart bol som värms upp i solen och ska likna kons bakdel (för en broms i ala fall)
när den upptäcker att den hamnar fel flyger den iväg och flyger då upp, tygstycket leder deb till fällan längst upp, som liknar en delad pet-flaska med toppen på fel sidan k flaskan. (Som när man gör en getingfälla)

Jag kommer inte att köpa den för 2000 spänn, men vil gärna försöka bygga något liknande
Det här var det knasigaste jag sett på länge? Jag trodde det var någon vätska med en för bromsar oemotståndlig doft eller så. Om det bara är en grej gjord för att vara en stark kontrast så måste det ju gå att göra själv för en spottstyver. Jag har galna mängder med blinningar så jag var hoppfull med denna makapären men de blinningar jag har kan definitivt flyga åt sidan. Antingen är det orden broms/blinning som spelar ett spratt eller så har "mina" blinningar tagit ett nytt evolutionärt steg?


Helt OT - Blinningar borde ha massor med användningsområden i psykologisk krigföring. Den psykiska påfrestning de skapar när man är någonstans, tex ovanpå ett tak hängandes ut nånstans, och hör dem runt sig men inte kan slå efter dem borde skapa minst lika mycket stress som övriga tortyrmetoder på tex Guantanamobasen....
 
  • Haha
Pida
  • Laddar…
Eftersom jag läst en del på hästforum har jag hört ganska mycket positivt om denna och den sägs fungera bra. Däremot är det inte många som vill betala för den så det finns massor av gds-tips om man söker på bromsfälla. En badboll eller pilatesboll brukar användas och tunt gardinnät. Funktionen ligger i att bromsar tydligen inte ska kunna lyfta åt sidan utan bara uppåt och när de lyft är de redan inne i tratten. 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.