Angr77 skrev:
Trilenium - rullar du din 796E med 12.6 och med en utbytt laddmodul?
Det stämmer! :)
 
  • Gilla
Angr77
  • Laddar…
Efter att min 792E blev uppdaterad med v0,94 så kan gräsklipparen i princip gå ner i slowmotion en halvmeter-meter, för att sedan gå upp i normalfart igen. Som om det går trögt eller skulle vara högt gräs. Men det är kortklippt gräs och helt plant. Någon som upplevt det? Har inte sett detta tidigare.
 
Försökte återigen att komma åt klipparen(796) utifrån hemnätet men körde fast direkt då jag inte kom åt den från datorn uppkopplad på samma nät genom att använda samma IP som står i appen. Det bör väl gå?
 
peternicklas
Den är gjord att kommunicera genom att använda en app. Tror inte det fungerar att koppla upp sig med dator. Prova att pinga den och se om du får kontakt.
 
Det har fungerat innan men inte nu av någon anledning. Finns beskrivet här i tråden av Trilenium hur man sätter upp det hela för extern kommunikation.
 
pioswe skrev:
600kvm gräs, från början körde jag 3timmar/5dgr, sedan för mer än en månad sen ökade jag till 6timmar/7dagar och nu för nån dag sedan till 9timmar/7dagar.... Har en mer eller mindre kvadratisk gräsmatta och det är i mitten av gräsmattan som det blir grässträngar, har även varit rätt många tussar som inte blivit klippta på många dagar så gräset där har blivit över 1dm högt...
Det är inte bara dags att byta blad/knivar...?
 
freber skrev:
Har någon märkt några förbättringar med 12.6 annars?
Förbättring och förbättring, de har tagit bort ultraljudssensorn från inställningsmenyn igen...
 
johank skrev:
Försökte återigen att komma åt klipparen(796) utifrån hemnätet men körde fast direkt då jag inte kom åt den från datorn uppkopplad på samma nät genom att använda samma IP som står i appen. Det bör väl gå?
Jag hade problem med app/webb (appen är efter sökning bara en webbläsare för en webbsida på roboten) efter uppdatering til 12.1. Såg i Chrome att det loggades fel, och JavaScript som behövds laddades inte. Insåg till slut att något måste gått galet med uppdateringen (styrmjukvaran och webbinterfacet ligger i två separata filer), så jag körde om uppdatering med samma version och såg hur det stod på displayen att den packade upp webb-filerna, och sedan fungerade det igen. Kan vara värt för dig att prova. Stäng inte och ta inte ut USB-stickan förrän det står på displayen att du ska ta ut den.
 
johank skrev:
Det har fungerat innan men inte nu av någon anledning. Finns beskrivet här i tråden av Trilenium hur man sätter upp det hela för extern kommunikation.
Jag har upplevt problem med vanliga appen ibland att den inte vill ansluta. Har då kört det externa som fungerar bättre då svarstiden blir längre. Men som du säger har det ngn gång hänt att man inte kommit åt den "utifrån". Har då ibland stängt wifi på telefonen och då kickade det igång, kanske ngt med cache att göra. Sedan kickade allt igång till det normala efter ngn dag. Men prova att starta om klipparen och se om det hjälper. En webbserver som klipparen har kan bugga ibland! :)
 
Kom det ny mjukvara för 791 (mfl) häromdan?
Fattade det som det för några sidor sedan (såg nått om 0.94), men inte sett så mycket om att folk uppdaterat. Var den nya bra?
 
Det har kommit en del svar flesta positiva,men den tar fortfarande för liten sväng så den kör in laddarens hus
sök i tråden så finns det mer
 
  • Gilla
flovv
  • Laddar…
Elkludde skrev:
Det har kommit en del svar flesta positiva,men den tar fortfarande för liten sväng så den kör in laddarens hus
sök i tråden så finns det mer
Tack. Har sett lite om den, men väldigt lite.
Får ta och uppdatera nu med en gång och testa lite helt enkelt ;)
 
flovv skrev:
Kom det ny mjukvara för 791 (mfl) häromdan?
Fattade det som det för några sidor sedan (såg nått om 0.94), men inte sett så mycket om att folk uppdaterat. Var den nya bra?
Någon som har koll på vad som skiljer 0.94 mot 0.92 ?
Kör 0.92 på min 791 utan några som helst problem. Någon ide att uppdatera månne?
 
Preben Bogeballe skrev:
Någon som har koll på vad som skiljer 0.94 mot 0.92 ?
Kör 0.92 på min 791 utan några som helst problem. Någon ide att uppdatera månne?
det finns skrivit om det i tidigare trådar
 
Har läst att vissa kan se en del förbättringar. Men inget exakt vad som ska skilja. Någon som kollat med supporten ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.