Lägg små regel bitar under väggen / väggarna så att det inte sugs upp fukt i dom , täck väggarna tar ej lång tid och det är alltid bra att undvika fukt
 
  • Gilla
The_Nyll
  • Laddar…
som jag tänkte då, däremot glömde regelbitar under blocket idag. =)
 
Regn=pres på.
Vad jag kan se så har du klossar under reglarna så betongfukten vädras nog bort.
Kom dock ihåg sylltätningen.

Protte
 
ligger ett till block där nu efter den bilden som glömde klossarna på =) sylen hade jag tänk sätta på när det är dags för resning
 
ja, nu ser på bilden hur blocken ligger, tyvärr så tänkte jag inte till riktigt. Men vad tror ni, det är kortsideblocket som ligger närmast och måste jag flytta på blocket för att få plats för att börja spika ihop långsidan där, eller tror ni man kan bara skjuta in blocket lite så kanten blir fri för resning sen spikar man långside blocket uppe på den som ligger där om man pallar upp så blir jämn yta?

frågan är om man vågar lyfta med hjälp av traktor eller fråga typ så man är fyra som lyfter eller som sagt, låta ligga kvar och bara skjuta in det lite.. så det är lite stopp just nu för jag vet inte riktig hur jag ska göra, synd de, bra väder just nu. =)
 
Redigerat:
Inte behöver du traktor för att lyfta de där små blocken, det är väl bara att lyfta av de översta till lämplig mellanlagringsplats flytta den understa dit de ska, det gör man ju lätt på 2 personer så mycket väger det ju inte.

Res upp blocken istället annars så frigör du ju yta, gaveln på baksidan spikar du ju lämpligen på plats istället för att göra block.
 
ja, det är baksidan som ligger där ivägen, lite dålig planering av mig =)
2st, kändes lite tyngre, men ja kanske =)

en till fråga, hur undviker ni att borra i plattan vid resningen när det gäller stöttor?
 
Jag satte en lastpall med betongpannor i mitten på golvet och fäste stöttorna i den, behöver nog vara några 100kg på pallen iaf gör att den ska stå stabilt.


Annars kan man fästa plankor mellan väggarna rakt över golvet som spikas tillfälligt i syllbrädan.
SAM_0284.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så gjorde vi på huset.
 
Redigerat:
  • Gilla
The_Nyll
  • Laddar…
har ju några pallar med mina pannor för taket?
 
The_Nyll skrev:
har ju några pallar med mina pannor för taket?
Ja det var så jag gjorde, tror jag hade 2 pallar i rad i mitten på golvet, sen är det kanske dumt att lasta på allt får mycket på just en punkt även om golvet är i betong.
 
aha, tackar =)
 
Jag satte små pålar i marken runt garaget, för strävor. Inte ska man ha massa skit på golvet o snubbla runt över :thumbdown:
 
lä väl ha både utanför och innanför?
 
The_Nyll skrev:
lä väl ha både utanför och innanför?
Det borde räcka att sträva åt ett håll bara.
 
FredrikR skrev:
Det borde räcka att sträva åt ett håll bara.
Beror på, mina 21 meter långt och 3,6 högt strävades både inne och ute.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.