MrPlow
Har precis köpte en Stihl HS 45 och säljaren ville sälja på mig en flaska harzlöser superclean.

image.jpg

Jag är skeptisk av naturen och tänkte att jag skulle googla lite innan jag slår till. Även om det bara handlade om 129 kr.

Hur smörjer ni era häcksaxar? Är denna spray något att ha? Duger annan smörjspray? Behöver man smörja?
 
Den smörjoljan är grym. Löser upp beläggningar och smörjer bra. Tidigare använde jag vanlig wd40 eller motsvarande och det smörjer ivf..
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
en liten sträng av valfri motorolja på bägge sidor av svärdet följt av 30 sekunder körning har funkat fint för mig, kostar inte många kronor heller. :)
 
Jag kör med någon billig sprayolja med teflon i.
Sprayar på innan jag kör, och efter. Kör jag länge brukar jag ge skären en extra dusch emellan. Det fastnar heller ingen skit med denna. Stihlsmörjan är säkert jättebra men jag skulle inte pynta det priset för den. Wd40 skulle inte jag använda, den är bra till elkontakter men inte som smörjmedel som ska stå lite pall.
 
Väcker liv i tråden, har vägarna förbi Biltema idag och behöver smörjmedel till min häcksax. Osäker på vilken av alla Biltemas smörjmedel passar för detta ändamål, någon som kan tipsa?
 
ingen aning men stihlsmörjan är grym. Tar också hand om hartsbeläggningar.
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.