Y
Jag har satt upp några verktygstavlor från Biltema/jula.

19-3641_l_1.jpg

Men jag känner inte att deras tillbehör fungerar riktigt.

Om ni ser nere, 4 vänster så kan man se deras enkla singelkrok och vinkeln på den är inte alls som jag hade velat.

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara men jag söker alltså någon enkel krok som man kan lyckas hänga upp det mesta med (kanske med två eller fler singel intill varandra).


Frågan blir luddig, men jag undrar om någon här har denna typ av tavla och om ni har något annat tillbehör på era som gör det enklare att få upp all tänkbar bröte. :p


Såg nu att clasohlson har andra krokar, men vet inte om avstånd och diameter på hålen är dom samma som biltema/jula. sen tycker jag 29kr var dyrt för två krokar.

8873660710942.jpg
 
Redigerat:
Jag har ett antal Biltematavlor och jag är _ganska_ säker på att hålbilden är densamma som på de från CO så deras krokar borde passa (du kan ju köpa en och testa). Vilken krok från CO är det du tycker skulle passa? Det finns flera som kostar 29:-.

En sak som jag upptäckte ganska snart är att skruvarna från Biltema är ganska värdelösa eftersom det är väldigt lätt att dra sönder gängorna. Jag köpte ett gäng skruvar från CO istället som funkar perfekt även till Biltemas tavlor: http://www.clasohlson.com/se/Skruv/11-1829
 
Y
Den översta raden med ~45 graders krokar på gråa CO tavlan tänker jag borde funka till det mesta. Att hänga upp allt från tänger, hylsor,,, mja, jag vet inte vad jag ska ha upp egentligen. :)

http://www.clasohlson.com/se/Krok/40-7236
http://www.clasohlson.com/se/Krok/40-7237 denna var iofs längre vilket kan vara bra anar jag.
http://www.clasohlson.com/se/Krok/40-7239

Tycker alla CO krokarna verkade intressanta i sig.Hade bara hoppats på lite lägre pris.
Men det var bra att få veta att CO passar på övriga tavlor också. Det gav lite hopp om att få till mina tavlor. :)

Gillar biltemas magnetskenor men som en påpekar så blir ju verktygen magnetiska också vilket inte alltid är kul.
 
Redigerat:
Sök på "terry clips" på ebay, fjäderklämma kallas det väl här hemma.
Dessa är jäkla bra till att hänga på lite allt möjligt med och kostar inte många kronor, tror jag köpte ett 100 pack med blandade sorter för under 200kr med frakt.
 
ALC Konsult har stadiga tavlor för yrkesbruk, inte så sladdriga som Feltemas och Clarres.
Står inför ett större krokinköp nu i dagarna och tvekar inte på vilken kvalite jag ska handla!

Trevlig personal som brinner för sina produkter!
 
Workingclasshero skrev:
ALC Konsult har stadiga tavlor för yrkesbruk, inte så sladdriga som Feltemas och Clarres.
Står inför ett större krokinköp nu i dagarna och tvekar inte på vilken kvalite jag ska handla!

Trevlig personal som brinner för sina produkter!
Deras hemsida var dock ganska sämst. Och utan priser. Kan du ge något prisexempel?
 
6053 kostar 17 kr/st

6058 kostar 19 kr/st

6064 kostar 21 kr/st

Kan inte ge några andra exempel då jag bara frågade om dessa.
Ja hemsidan har övrigt att önska, men prylarna är lika bra som hemsidan är dålig.
Jag är snäll så jag fick rabatt.
 
Jag slängde upp en sådan tavla från Jula på jobbet för ett par veckor sedan och fan inte heller någon bra funktion för dem krokarna du nämner. Det jag gjorde var att jag tog dem med rörtången och vek ihop dem lite grand vilket gjorde att dem fick ungefär samma utseende som de 45° krokarna du ville ha.
 
Y
Biltema har nya skenor som jag kände och klämde på, dessa går säkert att använda till något.
Har inte köpt CO krokar än. Tänkte samla ihop det som ska upp så jag har lite hum om vad jag behöver

2000035960
 
Y
Jag chansade och köpte 30st blandade krokar ifrån clasohlson för 99kr och blev positivt överraskad. Jag var rädd att det skulle vara få av dom sorter jag ville ha men det var flest av just dom. (vanlig rak uppåtkrok). - Ska köpa två paket till tror jag. Roligt att få upp verktygen. :)

Köpte även deras skruv som mycket riktigt var trevligare än biltemas korta skruvar.

Men om jag behöver fler tavlor så blir det nog i trä. Verkar smidigare att kunna sätta vanliga skruv precis där man vill ha det.
 
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.