gl9035, såg att den finns på byggmax.

Edit: Såg att det fanns ännu starkare med sladd från andra tillverkare för under 2000, men det är inget jag testat.
 
Redigerat:
MultiMan
sblixten skrev:
gl9035, såg att den finns på byggmax.

Edit: Såg att det fanns ännu starkare med sladd från andra tillverkare för under 2000, men det är inget jag testat.
Jag har alltså http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=303614 och den med sin dubbla effekt mot GL9035 får ändå jobba hårt vid metersängar, men du hävdar alltså att den B&D med 900W, 2mm (mot 3,3) tråd och vajerdrivning med böjt skaft är likvärdig?

Är det någon mer som har erfarenhet? Det låter helt fantastiskt att man kan få en sådan monstermaskin för 1100kr, knappt jag tror på det.
 
yonna skrev:
... har idag handlukat 10% av trädgården ... krypit runt på alla fyra ... mörbultad . .

är inte nöjd med de svar jag fått:mad:
Du har ju redan köpt en för liten maskin en gång. I det här fallet är det nog inte svaren det är fel på utan budgeten för arbetet som ska göras..
 
Jag kan skippa slyn och högre gräs!

Har iofs en otroligt bra elgräsklippare (mer än 35 år gammal) som kan fixa detta om jag kör framåtillbaka ... men den är tung att lyfta över stenmuren).

El eller bensindriven spelar ingen roll. Jag vill bara inte frustreras över :sly: tråd som bara djäklas med mig. Ska det bli nåt i år ligger budgeten fast.
 
C
Tycker inte du skall dra alla timmers med tråd över samma kam heller. Det finns bra och (många) dåliga varianter.
Vi har en 15 år gammal Bosch med sladd som aldrig har j-lats med mig, bara att trimma på tills det är dags att byta trådrulle. Andra tekniker är inte heller kompromissfria.
 
Köp en beg Husqvarna maskin eller liknande, dels så håller den sitt värde rätt bra så den dagen du inte behöver den mer kan du sälja den för nästan inköpspriset och den kommer garanterat att klara av det som ska klippas.

Hålla på med skitmaskiner är bara jobbigt, eldrivna trimmers är för att putsa till lite där gräsklipparen inte kommer åt, inte röja sly och ängsgräs.

Jag kör allt hemma med en Husqvarna 245Rx funkar skitbra och går mycket fortare än att stå där med nått plastskit från kina..
 
MultiManOriginal skrev:
Jag har alltså [länk] och den med sin dubbla effekt mot GL9035 får ändå jobba hårt vid metersängar, men du hävdar alltså att den B&D med 900W, 2mm (mot 3,3) tråd och vajerdrivning med böjt skaft är likvärdig?

Är det någon mer som har erfarenhet? Det låter helt fantastiskt att man kan få en sådan monstermaskin för 1100kr, knappt jag tror på det.
Jag hävdar inte att 900w är lika starkt som 1700w, men jag hävdar att den skulle fungera utmärkt i TS fall.
Tillbehör som klinga, tjockare tråd etc finns och det väl inom budget, om det nu ens behövs.
TS har ju skrivit att 2000:- är budgeten, så jag har lite svårt att förstå vad du vill ha sagt.
Menar du att den maskin jag hänvisar till inte klarar jobbet?
Jag kan berätta att jag röjde 50m2 igår med föregångaren, som är lite klenare och det fungerade utmärkt.
 
Det går att finlira även med en större maskin. Det som är viktigt då är att köra trimmer, eller om man har knivar, helt plant mot underlaget, vilket med vår maskin kräver att man justerar lite på handtaget då jag hänger den i sele. Hänger den inte plant och i rätt höjd är det lätt att man kör ned den så att den tar för mycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.