Vi ska kakla i köket med vitt kakel. Ska vi välja vit eller ljust grå fog?
Vi har köpt vit fog som är extra smutsavvisande, men nu har jag börjat tveka... Det kanske blir bättre med grått?

Tar tacksamt emot kommentarer!
 
8) Vi valde vit fog, för det ser inte så rutigt ut då. ;) ;D
 
  • Gilla
Emnimani
  • Laddar…
Grå fog ger en helt annan effekt än vad vit gör och ibland kan det ju hända att man inte vill se fogen utan att det mer skall smälta in.
Om den vita fogen håller sig vit eller ej beror väl på hur mycket man slabbar....lite extra tid för att hålla efter så klarar sig säkert den vita fogen.
I västa fall får man väl skrapa bort och lägga i ny om det inte håller sig på vissa ställen. Jag tycker du skall köra på vitt om du tycker det är fint.

Vänligen,

anna

 
Ta vit - den blir ju ändå grå med tiden---Du kan ju fundera på å sätta med extra smala fogar också?
 
Vi valde vit fog. Det blev jätte snygg med vitt kakel.
 
Jag tog grå fog (trots frugans protester). Vit fog blir grå, men tyvärr inte särskilt jänt grå. (Däremot snyggt med vit då det är nygjort eller om man orgar rengöra ofta.)
 
Vi valde ljust grå och det blev jättebra. Svärföräldrarna har vit fog och den är inte vit längre iallafall...
 
Vi körde marmorvit, den är liksom ljust grå. Hade (en gång) vita fogar på förra stället och de blir subbiga med tiden.
 
Hemmakatten
Framförallt blir fogarna över spisen väldigt fort mörka av os och fett. Och det är INTE snyggt med mörka fogar just där om man har vitt för övrigt.

Det finns dock fog-färg att köpa som man kan bättra på färgen med. Har själv använt både den vita och ljusgrå fogfärgen. Den ljusgrå blev jättebra, men den vita täckte inte fast jag strök i två omgångar, utan det såg flammigt ut.
 
Vi har ljusgrå fog till vitt kakel och tycker det är jättesnyggt!
Instämmer med tidigare inlägg också gällande missfärgning av vit fog med tiden.

/Mia
 
Finns det någon vänlig själ som ha ern bild på vitt kakel med ljusgrå fog? ::)
 
VeronicaP: Finns på min hemsida, men inte så bra bild på just kaklet. Någon annan kanske har en bättre?
 
VeronikaP skrev:
Finns det någon vänlig själ som ha ern bild på vitt kakel med ljusgrå fog?  ::)
Har tyvärr ingen hemsida, men däremot bilder från vårt badrum med vitt kakel och ljusgrå fog, jag antar att det inte går att lägga in en bild här på forumet utan hemsida men om du skickar din mailadress i ett PM till mig så kan jag maila bilderna till dig :)

MVH/Christina.
 
Har ni funderat på om ni verkligen ska ha kakel överhuvudet taget? för om fogen har samma färg som kaklet så kan man ju lika gärna måla vitt.
Fogen är ju faktisk även till för att skapa kontrast.
 
  • Gilla
Csthrine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.