Vad snyggt det blir! Trädäcket ramar in på ett smakfullt sätt!
 
  • Gilla
MickeK
  • Laddar…
MickeK skrev:
[bild]
Trall däcket längs ena långsidan klar
Vad har du för knutbrädor? De ser lite små ut (men snyggt)?
 
  • Gilla
Marcus Lundqvist
  • Laddar…
Vad är det för sockelskiva du köpte? Satte du upp EPDM-remsor mellan skivan och spikreglarna?
 
Det är 25x25 läkt i hörnen. Det blir snyggare så än att försöka 45 graders såga fjällpanel och få hörnen snygga. I princip omöjligt.
 
  • Gilla
daugaard
  • Laddar…
Kommer ej ihåg vad skivan hette. Den var 120cm bred och 12mm tjock. För borrade och skruvade med restriktioner trall skruv direkt på läktenm. Nej någon remsa satte jag ej bakom. Tätade skarvarna med utefog. Och fyllde de förborrade hålen i skivan när jag fäste bärlinan för trallen. Så jag tror det är hyfsat tätt. Den ligger ju också skyddad under trall .
 
Rostfri trallskruv ska det stå. 😃😃😃
 
Det vore kul om du ville dela med dig av planlösningen, sen så undrar jag om du sökt lov för att bygga ett komplementbostadshus eller ett komplementhus?
 
Vi sökte för gäststuga. Ej bostadshus. Min enkla planlösningsskiss är nog inte mycket att visa men jag ska se om jag hinner scanna in den senare.
 
ullberg
Kul att följa!

Om du orkar scanna skulle jag vara intresserad av att se alla ritningar som du behövde för ansökan/anmälan, jag har sett en del exempelritningar i kommuners informationsmaterial men det är alltid mer relevant med något som faktiskt blivit godkänt...

/U
 
1435935280509.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rådalen och 1 till
  • Laddar…
1435935417785.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
1435935478775.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tommy D.K och 3 till
  • Laddar…
Ovan ser ni några av mina handritade ritningar som bifogades ansökan. De funkade för att få startbeskedet.😄
 
  • Gilla
brfbo och 3 till
  • Laddar…
Återställer markstenen mot entrén. Tänker fokusera på att få ALLT klart ute och runt huset innan jag går in och jobbar. Ser så skräpigt ut annars.
1435936496334.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 10 till
  • Laddar…
Vad snyggt det blir.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.