Nu ska orlan panna ut och ersättas av något bättre!
Vi värmer ett hus på 220kvm och ett garage på 150kvm med golvvärme.
Panna och tankar står i ett eget hus mittemellan hus och garage och har idag ca4 kubik i acc volym.
Har kollat på ETA FRÖLING och HARGASSNER pannor men har svårt o bestämma vilken som verkar bäst så det vore kul o höra vad andra säger om dessa pannor eller om det finns andra o titta mer på:)
Funderar också på hur stor panna som behövs. Den vi har nu är på 40kw och det räcker inte till.
 
De pannor du nämner är bra alla tre. Kvalitets och funktionsmässigt likvärdiga. Jag köpte en ETA sh 40 och den är jag nöjd med.
 
  • Gilla
maghall
  • Laddar…
Äger en ETA sh 30 och är helnöjd!
 
Har en Fröling S4 Turbo till ett 1-planshus från -77. 40 kW räcker och blir över.Utöver pannan så ingick en förträfflig
igångkörning av Johansson i Kalix.Rekommenderas !
 
Hur går det med funderandet Henke.P? :)
 
Har fått offert och broschyrer på hargassner pannan och den ser ju riktigt lovande ut.
Dom är ju inte billiga men nu ska jag ha en bra panna och det är väll som vanligt att man får det man betalar för.
Håller på o funderar på o sätta en extra tank i garaget för o få lite mer acc volym
Ni som har 40kw pannor hur stora tankar har ni till dom?
 
  • Gilla
maghall
  • Laddar…
Jag har 3 m3 till min ETA 40. Absolut minimum men det fungerar då pannan reglerar ned effekten.
 
Det blev en Hargassner Hv50 panna.
Så nu har vi varmt inne igen!
Är ruskigt nöjd med den. Man bara lägger i ved och några tidningsblad och stänger luckan sen väntar vi 2 dagar innan nån behöver gå ut till pannan igen.
Nu känns det riktigt bra och elda med ved!
 
  • Gilla
yngvey och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.