En styck Crawford takskjutport från sent 1980-tal säljes.

Mått på dagöppningen:
Bredd 2600 mm
Höjd 2000 mm

Tyvärr hittade jag ingen bild och har svårt att ta en ny eftersom porten numera sitter två meter in i verkstaden. Vid om- och tillbyggnad nyligen råkade vi nämligen förlänga garaget med två meter så den gamla porten hamnade en bit innanför den nya.

Fördel för köparen är att porten sitter uppe så det är lätt att se hur den skall monteras. Nedmonteringen kan dessutom göras inomhus så du slipper stå ute i regnet. ;)

Porten är av aluminium med 40 mm isolering, fyra sektioner med metallfärgad insida och brun utsida. Fungerade utmärkt så länge den satt i öppningen, med nuvarande placering är den mest ivägen...

Får jag hjälp med nedmonteringen så kan jag hjälpa till med transporten inom rimligt avstånd.

Någon som vill ge mig ett bud?
 
jac skrev:
...
Någon som vill ge mig ett bud?
En motfråga: Vad vill du ha för porten?
Jag kan komma ner med skruvdragare mm. och släpkärra. Bor 120 km norrut.
 
Jag har lite dålig koll på garageportsmarknaden för tillfället, systern (eller kan det ha varit en bror?) till denna sålde jag för 5000:- men det var nog sådär fem år sedan och troligen ett ganska bra pris. Har du någon ide själv?

EDIT: Kör du så långt så ingår självklart en kopp kaffe också. :)
 
Nu trodde jag att du skulle komma med ett motbud. Om de nämnda 5000:- skrämde bort dig så kan jag väl säga att så pass mycket förväntar jag mig inte.

F.ö. så skall jag väl inte vara småsnål heller så jag slänger väl in en bulle till kaffet också...
 
Ja, hoppas att du ursäktar, men jag ledsnade.
För 5.000 får jag en ny port från Skånska Byggvaror, dessutom fraktfritt tror jag.

Så med de förväntningarna på pris kan vi nog inte mötas.
Förlåt att jag föreföll alltför angelägen!

Mvh //KnockOnWood.


PS
Vill nog inte ge ett bud, för du kommer troligen att uppfatta det som ett "skambud" och ta det som en förolämpning.
Marknaden för begagnade grejor är faktiskt ganska tuff.
 
Redigerat:
Det skall nog till mer än ett "skambud" för att jag skall känna mig förolämpad. Jag nämnde det priset bara för att försöka få igång en liten prisdiskussion som då skulle trigga pöbeln att inse det "dolda värdet" och därmed ge sig in i leken och hejdlöst börja bjuda... ;)

Nu verkar det dock som om jag inte riktigt har hängt med de senaste åren. Taksjutportsbubblan sprack kanske för ett tag sedan? Jag är oavsett ganska nöjd med att jag inte försöker försörja mig som begagnadgarageportshandlare.

En anledning till att jag inte bara skänker bort den är dels att jag faktiskt vill att den skall komma till nytta och inte bara hamna i skrothögen hos någon som glatt hämtar allt som är gratis. Dels så är det mindre besvär för mig att bara plocka ner den själv när det passar mig och lämna den till återbyggdepån. Jag vill inte heller lägga ut den på blocket eftersom jag inte vill ha "vem-som-helst" springande i min verkstad. Visst kan jag plocka ner den först men jag tror faktiskt det är en stor fördel för den som skall montera upp porten om denne också är med och plockar ner den och ser hur den ska monteras.

Jag inser att du inte vill lägga några större pengar om du dessutom skall köra 12 mil enkel resa för att hämta. Men en tusenlapp vill jag nog ändå ha av ovan nämnda skäl. Ligger det närmare vad du hade tänkt dig?

PS
När du ändå är här kan du ju passa på att fynda lite lampor, kanske något för hönshuset?
https://www.byggahus.se/forum/s-ljes-sk-nkes/241666-6-st-ytterbelysning-lund.html
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.