God förmiddag!

Vilken larmcentral förespråkar ni och varför? Det finns ju en uppsjö aktörer att välja bland.
Kostnadsfaktorn är av viss vikt då jag planerar att systemet ska betala igen sig in the long run.
Har kollat in Svenska bevakningstjänst, Rapid och nån lokal firma i kommunen.

Mvh ..
 
Gjorde en liten marknadskontroll för ett par år sedan och då verkade Lövestad klart bäst. Det hela har dock runnit ut i sanden sedan dess...
 
Ah! Kände inte ens till dom. Ska kolla upp. Tack!
 
Vi valde för ett par år sedan mellan lövestad och falck. Ungefär samma pris 80-90:- månad
Vi valde falck för att dom har finare dekaler!
Jag tror att skillnaden mellan olika centraler generellt är rätt liten.
 
http://www.slcab.nu/prislista.html
Smålands larmcentral ser ut att ligga bra till i pris. 62 spänn per månad är ju inte mycket att gapa om. Sen står det nåt om 20% för privatpersoner. Då ligger vi på 50kr. Då undrar man ju hur bra dom är i övrigt om de ligger så bra till prismässigt. Ingen som kör dom?
 
Fick följande svar från Smålands larmcentral:
Paradox egna IP sändare stöder vi inte. Det finns 10-tals olika IP sändare på marknaden det är svårt att ta alla. Vi har i stället koncentrerat oss på neutrala IP sändare så som Dualtech TS-200, Dalm 3000 och Dalm 5000 även Chiron´s sändare vi tar även DSC (TeleTec) deras IP sändare.

Som privat person kostar en anslutning 200 kr och månads avgiften är 50 kr inkl moms. Vi lagrar inte bilder mm, detta vill vi att kunden själv ska ha kontroll över! Larmtiden från detektor till vakt är hos oss alltid 20-30 sekunder (operatörslöst) Vad gäller vaktbolag så beror det på var du bor? Vi samarbetar med flera vaktbolag men vill gärna att kunden har en bra kontakt med sin vakt och vi tar gärna nya kontakter om det behövs.
Han nämner inget om startkostnad eller utryckningsavgifter.
 
Gissningsvis är det beroende av vilket vaktbolag man vill ha?
 
Intressant är väl också om de tar emot larm installerade av privatpersoner. Lövesta gör väl inte det?
 
Skrev liknande i en annan tråd, har skickat mail ett par gånger till lövestad samt ringt upp.
Inget svar på mailen och ingen som ringde tillbaka trots att man lovat att rätt person skulle kontakta.

Har ett dsc, installerat själv (privat). Hade läst bra om dom innan men nu undrar jag hur seriösa man är.

Är det någon här som är uppkopplade mot dom?
 
mexitegel skrev:
Jodå, [länk]
Fast där står inte att de ansluter privatlarm som man själv installerat dvs utan godkänd installationsfirma.
 
Fundera först om du vill ha larm överhuvudtaget. Hjälper de mot inbrott? Inbrottstjuvar är igenom dit hus inom några minuter, då hinner ingen central komma fram.
Jag tycker att larm ger en falsk säkerhet. Du får ingenting viktigt för pengarna. Eller?
 
Thomas: Du har rätt. Har man kamera så kan dom ju se om det brinner och skicka brandkåren. På vintern är det bra om dom tejpar igen fönster som är krossade om man är bortrest.
 
O
Thomas_Blekinge skrev:
Fundera först om du vill ha larm överhuvudtaget. Hjälper de mot inbrott? Inbrottstjuvar är igenom dit hus inom några minuter, då hinner ingen central komma fram.
Jag tycker att larm ger en falsk säkerhet. Du får ingenting viktigt för pengarna. Eller?
DE hjälper inte mot inbrott med larm, men det kan vara avskräckande. Om det finns flera hus runt omkring och bara några har larm, så tror jag att tjuvarna förstå främst tar de utan larm. Trots allt vill de jobba ifred.
Jag tycker det finns fördelar med att vara uppkopplad mot larmcentral. (vet inte riktigt varför:) )
Dock skulle jag aldrig ha "fria utryckningar" För då har man en onödig kostnad...
 
Då skulle det ju räcka med larmdekal.
Jag tycker att larmkrängare spelar med folks rädsla och missuppfattningen att ett larm ger mer säkerhet. Lika fel som en olycksfallsförsäkring skyddar mot olyckor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.