Hur kan en bes.man se att det inte är uppvik? Den döljs ju av klinker och fog
 
AndersMalmgren skrev:
Hur kan en bes.man se att det inte är uppvik? Den döljs ju av klinker och fog
I vissa fall är det uppvik mot tröskel och då kan man ibland "ana" att folien är där men då är den ju också ofta övertäckt med silikon mot tröskeln...
 
Ja man kan se att den finns där om det är dåligt gjort, men är det bra gjort är det helt omöjligt för någon att veta, utan att förstöra genom att tex fräsa bort fogen
 
Ja, det är ju sant... Man kan inte se uppviket i något av våra badrum heller trots att det finns där...
 
Blev lite nojjig att jag inte tagit bild på uppviket så att jag kan bevisa det, och det hade jag inte heller men den fastna på en bild när jag fota hela väggen med dörren. Duger dessa bilder för att bevisa uppvik? Sorry för trådkapning

före.jpg

efter.jpg
 
Hej
Jag har vårt att se uppviket på dina bilder. Men den "övre" tröskelbiten, går väl att ta loss för att se uppviket under, mot den bakre?

Bifogar en bild på hur vår tröskel konstruerades som ex.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nej karm och tröskel är i ett stycke på detta vis
tröskel.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ok, inte i vårt badrum. Men om det är ett stycke då borde man väl, med tillräcklig närbild se uppviket?
 
Tyvärr så tog jag ju ingen bra bild innan klinkern lades så man kan ju tyvärr inte bevisa det bättre än såhär

uppvik.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
men OM det blir en skada, eller om du säljer huset och någon hör av sig med ett påstått dolt fel, åk dit och var med när de tar bort tröskeln. Om det blir en skada kommer de ju kunna riva bort o titta, så jag tror det är lungt.
 
....mn bilden du har kommer nog inte hålla i tingsrätten som bevisning (hehe), men dit vill ju ingen hamna. :)
 
Skada blir det ju inte, det är ju gjort av privatperson ;)
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Skada blir det ju inte, det är ju gjort av privatperson ;)
Nej, så sant.....
 
G
O Odjuret skrev:
Tja... för att kunna få det som dolt fel, måste du kunna bevisa att felet inte gick att hitta vid en noggrann undersökning.
Säljaren lär ju inte direkt vilja hosta upp 100´ bara så där. Risken är stor att det blir en process. Dessa kostar tid och pengar.
Är det så att den besiktningsrapporten du hänvisar till är den säljaren gjorde innan visningen? Då har inte besiktningsmannen något ansvar gentemot dig. utan bara mot köparen....
Har en fråga? Om besiktningen gjort av säljaren efter köpavtalet har man rätt att begära skadestånd ftån säljaren?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.