Suck. Efter snart två månader har jag fått nog.
Maskinen har krånglat från början. Efter att ha trippelkollat att jag lagt gränskabeln korrekt har jag fått följande råd från supporten:
1. Ändra avstånd till grannens gränskabeln till min 2meter( trots att det är en HQ)
2. Uppdatera mjukvaran.
3. Bytt kretskort i laddstationen.

Dessa åtgärder är gjorda. Klipparen fortsätter att smita.
Idag tog mitt tålamod slut.
Efter att, som vanligt, när man kommer hem från jobbet fått starta om klipparen när den står utanför arbetsområdet gick den i 5 minuter för att sedan stanna mitt på gräsmattan.
I displayen står då " utanför arbetsområde". Heja!
Efter omstart kör den nästa upp på stammen på ett träd.

Nä. Jag har fått nog. Nära att jag kastade maskin^#]{}£$. I morgon ringer jag supporten och kräver att jag får återlämna skiten.
Hur är det möjligt. Måndagsexemplar?
 
Tråkigt att det inte funkar. Det är ju väldigt frustrerande och sen försvinner ju hela vitsen med en robot om man känner att man måste passa på den hela tiden.
 
Tråkigt.
Min 791 har gått klockrent i snart 2 månader.

Tips :1. be grannen stänga av slingan helt till sin HQ så du helt säker att den inte stör.
2. Om du har någon annan i kvarteret som har en Worx testa på den gräsmattan hur den går där
 
Gnetar vidare med min 791E.
Börjar inse att en del av min tomt inte funkar för maskinen. Problemet är att ytan är smal( 4m)och har en längsgående lutning på cirka 20grader. När klipparen går ut på ytan funkar det bra. Men när den ska tillbaka. Klarar den inte att gå på skrå. Den börjar rutcha nedåt och när den når gränstråden svänger den alltid vänster. Resultatet blir en typ av cirkelgång. Den kommer aldrig därifrån.
Har försökt med hinder samt lutningkompensering. Inget hjälper. Eller någon som vet?

Om det gick att få maskinen att alternera svängmönstret skulle vara bra. Men går det?
 
Jurka skrev:
Gnetar vidare med min 791E.
Börjar inse att en del av min tomt inte funkar för maskinen. Problemet är att ytan är smal( 4m)och har en längsgående lutning på cirka 20grader. När klipparen går ut på ytan funkar det bra. Men när den ska tillbaka. Klarar den inte att gå på skrå. Den börjar rutcha nedåt och när den når gränstråden svänger den alltid vänster. Resultatet blir en typ av cirkelgång. Den kommer aldrig därifrån.
Har försökt med hinder samt lutningkompensering. Inget hjälper. Eller någon som vet?

Om det gick att få maskinen att alternera svängmönstret skulle vara bra. Men går det?
Kunde du inte häva köpet då ?
 
peternicklas
Jurka skrev:
Gnetar vidare med min 791E.
Börjar inse att en del av min tomt inte funkar för maskinen. Problemet är att ytan är smal( 4m)och har en längsgående lutning på cirka 20grader. När klipparen går ut på ytan funkar det bra. Men när den ska tillbaka. Klarar den inte att gå på skrå. Den börjar rutcha nedåt och när den når gränstråden svänger den alltid vänster. Resultatet blir en typ av cirkelgång. Den kommer aldrig därifrån.
Har försökt med hinder samt lutningkompensering. Inget hjälper. Eller någon som vet?

Om det gick att få maskinen att alternera svängmönstret skulle vara bra. Men går det?
Har skickat till Positec om att detta fungerar dåligt. De har lovat att titta på detta med lutningsjusteringen.
Du kan nollställa gyrot samt tvinga till en egen vinkel som noll. Läs i landroidtråden om detta.
 
peternicklas
Jurka skrev:
Suck. Efter snart två månader har jag fått nog.
Maskinen har krånglat från början. Efter att ha trippelkollat att jag lagt gränskabeln korrekt har jag fått följande råd från supporten:
1. Ändra avstånd till grannens gränskabeln till min 2meter( trots att det är en HQ)
2. Uppdatera mjukvaran.
3. Bytt kretskort i laddstationen.

Dessa åtgärder är gjorda. Klipparen fortsätter att smita.
Idag tog mitt tålamod slut.
Efter att, som vanligt, när man kommer hem från jobbet fått starta om klipparen när den står utanför arbetsområdet gick den i 5 minuter för att sedan stanna mitt på gräsmattan.
I displayen står då " utanför arbetsområde". Heja!
Efter omstart kör den nästa upp på stammen på ett träd.

Nä. Jag har fått nog. Nära att jag kastade maskin^#]{}£$. I morgon ringer jag supporten och kräver att jag får återlämna skiten.
Hur är det möjligt. Måndagsexemplar?
Prova med att justera slingan lite så att klipparen får en annan vinkel ut från slingan. Jag säger även att HQ ska inte vara några problem för Worx, tror även jag får medhåll från R&D. Den ska inte smita p.g.a. detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.