Som själv boende i Duvnäs förstår jag prisbilden. Men det var ett gräsligt hus med närmast klaustrofobisk känsla i flera av rummen. Köksbilden ger en omedelbar bunkerkänsla.
 
Tur att människor har olika smak. Skulle själv aldrig vilja bo i det huset, ens om jag fick betalt för att bo där. Fick jag huset gratis skulle jag riva det och bygga ett nytt.
 
G
Ser i ärligheten ut som något en sociopat skulle bo i, fasaden fin men inredningen kall och intetsägande.
 
A
Snygg ombyggnad och mycket fint hus. Tycker särskilt mycket om den smakfulla inredningen.
 
Jag gillar verkligen modern arkitektur och nya idéer men detta föll inte mig i smaken. Detta var ingen lyckad arkitektur varken exteriört eller interiört.
 
C
Sibirisk lärk... Undrar hur hållbart det skogsbruket var?

Undrar hur mkt spånskiva det är i köket och föräldrarnas sovrumsförvaring?

Undrar hur mkt värmeförluster det blir genom alla fönster som vetter mot polen.

Efterfrågan på hus som i första hand prioriterar miljö och energiförbrukning verkar inte så där jättestor.
 
Jag störde mig mest på huvudet i sovrumsfönstret som ser ut som Michael Myers.

Skämt åsido. Utsidan såg jättetrevlig ut men insidan gav mig sjukhuskänsla.Jag har lite svårt för när ALLT ska vara vitt och i det här fallet är ju även möblerna vita. För sterilt. Sen vet jag inte om bilderna gör huset så rättvist men med 235 kvadrat så borde det ha funnits utrymme för fotografen att visa upp helheten istället för detaljer.

Badkaret ser för övrigt ut som ett stort torrdass. :p
 
Måste hela inredningen gå i gråskala? Trist. Exteriört var det fint, men man borde kostat på nya klinkers på entré trappan. Räcket bör man dock behålla för att bibehålla historiken.
 
C
Läckert! Schysst att vissa utvalda detaljer från original är sparat! ex. tegelmurar mm. Hade varit väldigt kul att få se "before"-bilder också! Gillar att panelen är stående. Undrar vad det är för manick som sitter längst upp på fasaden ovanför poolen? Övervakning? Belysning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.