K
Som trefjärdedels smålänning så tycker jag att man bör spara in på allt man kan. Så långt som möjligt tycker jag att man bör undvika att sätta sig på miljonskulder som kommer att ta år att betala av.

Har bott 20 år i ett hus med bjälklag i trä och aldrig stört mig så farligt på stegljuden. Men flytspackellösningen lät intressant, samtidigt så kan man ju lägga in golvvärme något som förmodligen kommer att betala sig vid försäljning.
 
Att kolla på hemnet känns lite svårt eftersom det är väldigt få åretruntboenden, knappt byggts något de senaste 17 åren... Men de finns en firma längre bort som styckat av tomter. 3miljoner för ca 100 m3 hus vill dom ha där, men då ser dom mer av havet men även E6 går rätt nära där (hos min tomt hörs den inte) så vet inte hur man ska värdera stället...

Slöt ett rätt bra avtal idag med en bekant som har en vvs butik, så den delen blir ju en bättre kalkyl av iaf :D


Ja flyttar gör jag säkert nån gång men man får ju bo där ett tag iaf ;)
 
Då är det 3 millar för 100 kvm som gäller, firman vet nog vad som gäller. Så bygg inte för mer än 3.5 för det är det pris som går att sälja för om inte kåken är alldeles unik. Och att det inte byggts på 17 år säger ju en del om områdets attraktivitet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.