Jag ska köpa hus och på den tomten är det en robotgräsklippare installerad. Säljaren kan tänka sig att sälja klipparen vid sidan om hus affären. Han vill ha 10 000:- för den.

Det är en husqvarna, 6-7 år gammal (jag vet just nu inte exakt vilken modell, men den är anpassad för 2500kvm) den har varit inne på service nyss där dom bytt knivar, batteri och hjul mm.

Är det ett rimligt pris eller är det bättre att köpa en ny?
 
Skulle utan tvekan slagit till; då vet du att allt är installerat och klart o fungerar.
Nyservad med nytt batteri m.m.. skulle jag själv kunnat ge 10.000kr. Egentligen småpotatis när man köper hus i miljonklass.
Finns ju risk att nuvarande ägare river upp kabel också om du inte köper hans klippare. Nedlagd o färdig kabel är aldrig fel.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Tack för feedback!

Jag ska kolla upp vilken modell det är, men det verkar ju rimligt att det är en 220ac.

Kommer nog försöka pruta ner den lite, men annars så känns det rätt värt som ni säger att allt redan är installerat och klart.

Kommer nog att köpa den. Måste iaf köpa en gräsklippare oavsett. Men det är alltid skönt att höra lite andras åsikter.

Tack!
 
Ska den klara 2500kvm är det nog ingen 220AC utan en 230ACX, en fin modell med dubbla batterier och två guideslingor. 10k kan väl vara rimligt om den ser ok ut.
 
jag hade slagit till utan att blinka, för de pengarna får du ju bara skit om du ska köpa nytt.
 
MrPlow
6-7 år är ju ganska gammalt för en klippare. Hur är den underhållen? Eller affären redan klar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.