Hej!
Köpte en 330x i fjol sommar, körde den ett par månader kanske. Sen slutade den funka, hade in den till försäljaren två ggr, till slut bytte dom batteri och nollställde GPS:en. Sen var säsongen slut och jag ställde in din i källaren över vintern.
Återförsäljaren sa att jag skulle underhållsladda den ett par gånger under vintern, vilket jag gjort utan problem.
Idag var det dags att ställa ut den och testköra, då är den stendöd..... Har ström till laddaren men när jag sätter i maskin händer ingenting.
Vad fn gör jag nu? Bara att köra den den tllÅF igen o byta batteri?

Dumsnål som man är så letade jag efter billigaste försäljare och dit har jag 14 mil, enkel resa.... Snart inte lönsamt att försöka få igång den känns det som.

/*Frustrerad*
 
Ovanligt att batterier går sönder, det är troligare att de gått in i skyddsläge och stängt av sig p.g.a att de är helt urladdade.

Skulle tippa att det är problem med huvudkortet, styr bl.a. laddningen.

Tomma batterier är mer symptom på fel, och att byta dem åtgärdar inte problemet. Jag gissar på att styrkortet behöver bytas, bör vara garanti om du inte meckat själv. Borde de kanske gjort när den var inne förra året för övrigt.

Vi har råkat ut för det på ett fåtal maskiner, men alla de har varit tillverkade 2013 (första året, så barnsjukdomar var väl inte helt otippat :) ). Oftast har det räckt med nytt kort, men ibland har vi även fått byta batteri (ibland ena, ibland båda) pga att säkerhetssystemet stängt ner batterierna. Har dock aldrig behövt byta enbart batteri på 320/330 p.g.a fel utan det har alltid berott på andra saker.
 
  • Gilla
Ferarri
  • Laddar…
Tack Nonkan för uttömmande svar ;-) Nu vet jag vad jag ska föreslå när jag kontaktar ÅF på måndag. :)
 
Kort uppdatering om hur det gick: Skickade in maskinen till ÅF för att byta styrkort som jag fick tips om. Hjälpte inte. ÅF fick order från GA att byta delar tills maskinen gick. ÅF bytte diverse styrkort, display, strömbrytare och kablage. Till slut startade maskin och jag fick den hemskickad. Väl hemma så vägrar den gå ur laddstation, får felmeddelande: Fastnat i laddstation. Sätter ut den på gräsmattan för att få den att gå hem. Får felmeddelande: Ingen slingsignal. Ringer ÅF som skickar upp nytt kretskort till laddstattion, transformator och kabel till den. Samma felmeddelanden kommer opp. Till slut går GA med på att jag ska få en ny maskin. Något jag begärt från början. I fredags fick jag hem den och nu har den jobbat dygnet runt hela helgen för att klippa ner min vanvårdade gräsmatta. Så långt verkar allt fungera klockrent. Men jag fick ett stillestånd på 1 1/2 månad av den redan korta säsongen här..
 
S
enligt konsumentköplagen har du rätt till eventuella merkostnader du fått pga problemet, resor ingår i den kategorin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.