Jag har en lekstuga som ex-sambon byggt men lämnat utan fönster. Tänkte åtgärda detta och börja med att bygga ett fast fönster. Allt är från scratch. Plexiglas skall det vara. Är lite osäker på vad jag skall tänka på men antar att jag först bygger en fönsterbåge där jag sågar upp ett spår för att sätta i plexit. När denna är klar, reglar upp för fönstret och sätter i det? Eller? Jag kommer efter detta försöka mig på även ett öppningsbart fönster och efter det isolera stugan innan jag ger mig på att klä den.

Något jag har fått om bakfoten och behöver tänka på vad gäller tillverkning och isättandet av detta fasta fönster? Allt jag hittar handlar om att renovera fönster.
 
Du kan sätta plexiglaset direkt i reglarna om du vill.
 
Ja i det fasta fönstret kan du sätta akrylbiten direkt i reglarna med lite lister. Finns dropplister att ha i nederkant som du kan köpa hos en glasmästare. För det öppningsbara om det inte är så att du absolut vill göra det själv så kan du se om du hittar en fönsterbåge i lämplig storlek hos någon rivningsfirma eller liknande som säljer använda byggvaror och sedan skruva ihop en enkel karm.
 
Som du skrev...4 karmstycken (reglar) klyv ett spår lika brett som plexit, skruva ihop eländet :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.