peternicklas skrev:
Satsa på en Worx, den klarar storleken utan problem. HQ/Gardena ser bra ut på pappret men klarar inte den ytan som den är specad för. Worx har haft lite problem men dessa är nu lösta genom en väl fungerande support. HQ/Gardena har t.ex. problem med att de fylls med vatten samt att hjulmotorerna måste bytas.
"Bagdad Bob" har uttalat sig igen! 😂
 
Alla klippare borde funka utmärkt. Själv tycker jag att du borde satsa Husqvarnas 305 eller Gardena R50Li. En fördel med de är att de har ett alarm som tjuter när man lyfter den osv. Det har inte Worx, den piper bara tre gånger högt med samma pip som den piper med när den börjar klippa.

En Worx däremot skulle inte behöva klippa lika ofta eftersom den har högre klippkapacitet. Men man får samtidigt tänka på att 305:an har några timmars obligatorisk vilotid (hur många vet jag inte eftersom det verkar lite oklart).

Båda har sina fördelar! :)
 
peternicklas
jonathancederquist skrev:
Alla klippare borde funka utmärkt. Själv tycker jag att du borde satsa Husqvarnas 305 eller Gardena R50Li. En fördel med de är att de har ett alarm som tjuter när man lyfter den osv. Det har inte Worx, den piper bara tre gånger högt med samma pip som den piper med när den börjar klippa.

En Worx däremot skulle inte behöva klippa lika ofta eftersom den har högre klippkapacitet. Men man får samtidigt tänka på att 305:an har några timmars obligatorisk vilotid (hur många vet jag inte eftersom det verkar lite oklart).

Båda har sina fördelar! :)
Precis, det är något som några HQ/Gardena fanatiker som skriver i trådarna inte lyckats att inse. De kan inget annat än att kasta skit så fort de kommer åt.
 
peternicklas
Max R70 skrev:
"Bagdad Bob" har uttalat sig igen! 😂
Acceptera istället sanningen och titta på videon från Tyskland. Tror nog rätt många Gardena/HQ ägare instämmer i de brister som tas upp.
 
peternicklas
Max R70 skrev:
"Bagdad Bob" har uttalat sig igen! 😂
Vet inte vad detta har med tråden att göra, fler förolämpningar mot mig som person är kanske inte det bästa att skriva om.
 
Det är ingen ide att gå i klinch med peternicklas, han har trollat i detta forumet i flera år. Jag tror de flesta förstår vad han går för.
 
peternicklas
legion skrev:
Det är ingen ide att gå i klinch med peternicklas, han har trollat i detta forumet i flera år. Jag tror de flesta förstår vad han går för.
Precis som du själv samt några andra håller på med. Jag har blivit kallat för många saker, troll är ett av dem. Tror fortfarande inte det är forumets mål att hålla på med personliga påhopp. Det är trots allt ett forum för att diskutera och lösa ev. tekniska och praktiska problem som kan uppstå.
 
peternicklas skrev:
HQ/Gardena ser bra ut på pappret men klarar inte den ytan som den är specad för. HQ/Gardena har t.ex. problem med att de fylls med vatten samt att hjulmotorerna måste bytas.
peternicklas skrev:
Ska Gardena användas som mixer eller vad är tänkt då den ger sig på jordgubbarna.
Kan inte förstå varför hela tiden kasta skit, framför skaliga argument i stället för att bara komma med en massa fel. Det är inga problem att fylla tråden med fel på HQ/Gardena, men till vilken nytta....
Först prata skit om andra och sen gnälla på att andra pratar skit om dina kära worx klippare, lite dubbelmoral här kanske? Om du hade läst mitt första inlägg i denna tråden så hade du sett att Worx var på tal redan där.
 
peternicklas skrev:
[länk] finns en bra test på de olika funktionerna som klipparna har.
Är nu även på Svenska.
"Bra test"? Hur många gånger ska man behöva peka ut felaktigheterna i den videon för att du ska förstå?

Och hur många tror du går på ditt snack om att det inte är Worx som ligger bakom videon, när den översätts till en massa olika språk? HQ är åtminstone ärliga i sina videos och talar om att de är producerade av/för Husqvarna eller Gardena.

Inte konstigt att du blir kallad troll som du beter dig.
 
Redigerat:
Det ända konkreta i den filmen är att bakhjulet kan slita på gräsmattan. Argumentet om att man måste läsa instruktionsboken och att det skulle vara jätte besvärligt säger nog mer om dom som gjort testet än om Gardenas klippare.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.