Hej!
Jag och min familj har börjat intressera oss för att bygga ett nytt hus. Vi har under ca tre år sökt med ljus och lykta efter "vårt" hus men inte funnit det. Därför bjöd vi hem en säljare från Modulenthus för att låta honom berätta hur det går till när man bygger nytt och vilka faktorer man ska ta hänsyn till.
Vi kommer nu på onsdag att ha vårat andra möte med säljaren, då ska han presentera kalkylen och vi ska förhoppningsvis diskutera vidare.

Eftersom vi är helt "gröna" på detta så skulle jag gärna ta emot lite tips om vad jag ska fråga, tänka på och veta innan man ger sig in i en så här stor affär.

Är det några "standard" fallgroppar som jag kan undvika att fall ner i eller kan jag med min oerfarenhet lita fullt ut på husleverantören och hoppas att allt löser sig?

Tacksam för tips och råd.

Andreas med familj.
 
hej

vi har valt ett Atmosfär från modulenthus som vi har skrivigt kontrakt på

ett tipps jag kan ge är att det finns såååååå mycket mera tillval än vad som finns på nätet och på blanketter.

Det är det största problemet som vi upplever
allt extra men vill ha får man nästan dra fram tex spottar i tak (står ingen stanns) under skåp osv...

Tillval kostar ;)


mvh Matte
 
;) Ni ska absolut fråga ..."vad ingår INTE ?"..
så att missförstånd undvikes.

Sök också i Forumet (hoppas ni har bredband) med sökrubriken uppe till vänster på blå raden efter
diverse ord: misstag, kontrakt, avtal mm och gå in under rubriken JURIDIK och titta igenom olika "fallgropsfrågor" där!   :surprised:

Helena med SverigeStugan och
många fallgropsproblem

 
[quote author=AndWig link=board=Hantverkare;num=1104613680;start=0#0 date=01/01/05 kl 22:08:00]Är det några "standard" fallgroppar som jag kan undvika att fall ner i eller kan jag med min oerfarenhet lita fullt ut på husleverantören och hoppas att allt löser sig?
quote]


Du borde kunna lita på din säljare men jag hade inte gjort det om jag varit du.
I denna tråden går meningarna isär om man får vara naiv/oerfaren eller inte men till syvende o sist är det ju ändå era pengar som går åt så håll järnkoll på dom ;)

http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Huspris;action=display;num=1103097153
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.