walle10 skrev:
[bild]
Vilken sjukt grön gräsmatta! Är det din?
 
MattisH skrev:
Vilken sjukt grön gräsmatta! Är det din?
Ja det är det
 
  • Gilla
MattisH
  • Laddar…
Köpte en 310 för några veckor sedan, överlag så är jag nöjd, men det jag stör mig på rejält är att jag inte måste slå in min pin kod när jag öppnar luckan, alltså trycker ner stoppknappen.

Har skickat iväg ett mail till supporten som skrev att dom skulle vidarebefordra detta till fabriken.

Det skumma är att jag har för mig att jag har fått göra det någon gång i början.

Känns lite sådär att vem som helst kan stänga av maskinen eller ändra när och hur den ska klippa mm.

Någon annan som har samma problem?
 
Jag hade stört mig rejält på om jag var tvungen att knAppa in pinkod varje gång jag öppnade luckan!
Det skulle kunna vara valbart isf.

Trots att jag fått det nya skalet så tycker jag den skramla mer än någonsin. Kan inte komma ihåg att jag la märke till det i fjol ..
 
Jag ser det mer som ett skydd, men om man kan få välja hur det ska vara så skulle det ju passa alla :)
 
Hej alla honda vänner. Jag har en miimo 300 och har en ganska ojämn matta. Är de nån som vet om man kan byta hjul? Till gummiHjul? Eller va är de på dom nya nya honda maskinerna? Husqvarna har ju gumm.
 
Man kan byta hjul, men det är inga gummihjul. varför till gummi?

De påstod att uppdateringen i våras skulle göra den tystar mtp. Skrammel, men jag tycker nästan det blivit värre den här säsongen.
 
Så de blir bättre grep med gummi tänkte jag. Min stannar lätt och slirar. Är dom nya hjulen grövre?
 
Ja är det bättre grepp du söker är det stor skillnad på de nya och gamla. Farsan har bytt till de nya hjulen. Det funkar kanonbra upp till 39 graders lutning.
 
Köpte han den den hos en verkstad? Vad kostade dom?
 
Yes det gjorde han. Runt 1000kr monterade. Dom är rätt så tunga faktiskt.
 
Det här med ljudet...
Enligt specen låter honda 310 56,3 dB(A)
Medans en husqvarna 310 låter 60 dB(A)
är det en frekvens som är mer irterande på hondan, eller varför säjer många att husqvarnan är så tyst?
 
Det är hjulmotorerna som låter ngt mer på Honda eftersom den går snabbare. Grannens HQ låter lika mkt men låter samtidigt långsammare. Kan inte förklara det bättre. Inbillning?? Vet ej. Stör mig iaf inte på någon av dom.
 
Slog till på en honda 310 igår, det regnade förstås när jag satte ut slingan....
HQ har problem med hjulmotorerna på 310/315 många som fått dom utbytta har fått 320 hjulmotorer och de låter mer.
 
Gjorde du rätt i 😜
Jag fick också springa in och ut igår när jag modifierade lin slingdragning..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.