Phew. Vi ska bygga en ny stödmur ut mot vägen från vår tomt, och i och med det vill jag passa på att byta brevlåda.
Vi har en stor veckobrevlåda just nu, men inkastet är för litet på det, och jag skulle helt av allt vilja ha en stor brevlåda som man även kan ta emot paket i.
Sor far, so good. Vi har beställt en mur ifrån Heda, och vi kommer montera den själva, men nu till problemet.
var placerar jag brevlådan? jag kommer inte att bygga muren "runt" postlådan, utan det känns som att det vettigaste och enda alternativet är att skaffa en liten postlåda och ställa ovanpå muren (muren kommer bli 60 hög, och jag såg att brevbäraren vill ha 90-110 cm högt brevinkast.
ELLER... Kan man ställa brevlådan framför muren?


Jag ber om ursäkt om ni tycker att min fråga är superlöjlig, men jag har NOLL sinne för estetik och vad som är snyggt så jag tänkte att det kanske finns någon här som har nån åsikt i frågan, jag vore jättetacksam! :D
 
harry73
Det finns veckobrevlåda med dörr på backsidan som kan placeras i en mur. Inkast från ena sidan mur hämtning från andra sidan. Men då är den inte så lämpligt för paket. Om brevbäraren ska använda den stora dörren menar jag
 
jag menade att jag inte vill ha den integrerad i muren utan antingen ovanpå men helst en fullstor på marken. Kan man ha den framför muren? Att ta ut posten från baksidan skulle ändå inte fungera, då jag har jordmassor bakom muren.. Men tack för att du tog dig tid!
 
harry73
Om du kan ha den framför muren beror på hur mycket plats du har där, om det finns andra brevlådor som den ska stå i rad med, om brevbäraren kommer med bil, cykel eller gående.
jag tror det uppskattas om du ringer posten och frågar dom va om blir bäst eller frågar brevbäraren nädta gång du ser honom
 
Du kan ställa postlådan var du vill utmed tomtgränsen, men på din egen tomt förstås. Står muren i tomtgränsen kan du inte ställa lådan framför muren alltså. Höjden på inkastet är viktigt däremot, men det har du koll på! :)
 
harry73
Mr B skrev:
Du kan ställa postlådan var du vill utmed tomtgränsen, men på din egen tomt förstås. Står muren i tomtgränsen kan du inte ställa lådan framför muren alltså.
Väldigt beroendeav var du bor. Stämmer säkert bra om man bor i ett villakvarter, har man lantbrevbäraren, då vill hen gärna komma med bil till din brevlåda och då ska den inte nödvändigvis stå på din tomt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.