Alternativ 2.
Jag skulle använda den för att komma upp på vinden. Mycket praktiskt!
 
2. Metall/stavlimmad bok eller metall/multiplex björk.

Trappen min till källarn går,
tvätt och frysvaror ner jag bär.
Vinkeln är brant jag ramlar och slår,
tumlar ner fräser och svär.
 
2. Multiplex Björk/metall och bok/metall

Jag vill ha ett projekt för sommaren, som jag inte är säker på att jag fixar...
 
Svar: 2

Ska inreda källaren men då vi har en så liten hall finns inte plats för en stor trappa ner till källaren utan vi behöver något litet och smidigt som denna trappa.
 
Svar: 2, Multiplex björk eller bok...

Har MASSOR av projekt på G, men tänkte ändå "trappa upp" den mängden, varför inte med en trappa..... ;-) En trappa upp/ned till barnen, så man slipper en halvmara bara för att komma ner till ungdomarna!
 
S
Svar 2

Jag och sambon gav upp vårt sovrum till förmån för hennes son. Vi flyttade ner i källaren, men vägen ner är under all kritik. En stabil trappa från byggera skulle underlätta vår vardag rejält!
 
Perfekt trapa från ByggEra för ett litet sommartorp när man ska bytta trappan till övervåningen för att få mer plats.
 
Jag vill gärna vara med och tävla!

Svar på frågan: Alternativ 2.

Min motivering:

Vi håller på att bygga ett sovloft,
och en riktig trappa istället för en stege skulle vara riktigt soft!
Mot alla odds så är jag riktigt höjdrädd,
och en stege har för mig varken tillräcklig stabilitet eller fotstegsbredd!
En trappa från ByggEra skulle göra susen,
och uppskattas till tusen!
Stegens förträfflighet och säkerhet kan ingen lova,
men med en trappa vågar jag mig också upp på loftet för att sova!

=D
 
Alternativ 2, Björk-metall och bok-metall

Just nu har vi en vindslucka inne i duschen i övervåningens badrum. Ingen stege alls, utan vi får ta in trädgårdsstegen. Sjukt opraktiskt, särskilt om man ska upp där när någon just har duschat. Ny lucka och ny trappa måste alltså ordnas, varför inte en sån här, så kanske vi rent av kan inreda ett sovloft däruppe?
 
Alternativ 2

Det skulle bli den perfekta trappan då vi redan letar efter en spiraltrappa upp till vår oinredda vind. De saker som inte går att bära i en spiraltrappa lyfter vi upp via den del som är öppen upp till nock.
 
Veckans vinnare är vår medlem 6noll2 som ska inreda sovloft på vinden. Vi önskar lycka till med projektet och mängder av grattis till vinst i tävlingen :D

Motivering: Skulle vara underbart med denna trapp då vi bor litet och behöver inreda sovloft på vinden. Trappan kommer behöva stå i ett hörn och det är jättebra att trappan verkar gå att ställa in i en egen vinkel för det är precis vad som behövs där.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.