Hej, då jag just skaffat tvättmaskin till min sommarstuga så har jag fundering på att sätta upp en tvättvinda. Min fråga är då till de som har erfarenhet av dessa Jordankare som man kan använda att fästa dem i om de blir/är stabila, eller blir det bara ett rangel av det som börjar luta efter en stund?

Någon med erfarenhet som kan besvara, så vore jag tacksam
 
I hård jord kan det nog funka bra, men de två gånger jag prövat har de blivit rättså rangligt. Dessutom kan det vara svårt att hitta dem igen på våren om man inte sätter ner en stav el dyl som markering.
 
I
Stor parasollfot, alternativ ?
 
Skulle stor parasollfot vara/bli stabilare menar du ion? Har du provat eller?
 
I
Nej det har jag inte, kom just på det. :rolleyes:
Men klarar en sån fot stora parasoller som våra 3m när det blåser friska vindar så borde det klara tvätt. Om rören passar vet jag inte heller, men ska kolla lite senare idag. Kunde vara bra att kunna ha den lite var som helst och inte vara låst till en plats.
 
Ja, idén är riktigt bra. Jag skall kolla jag med =)
 
Följdfråga. Får ett dubbellakan plats på en torkvinda utan att behöva vika det (mer än veck över linan)?
 
I
Mina mått: fotens rör inv. 50mm, tvättvindans mått utv. 40mm , vikt 25kg.
Det finns bra mycket tyngre fötter om man är tveksam, dock tycker jag att min känns rätt stabil.
I mitt fall bör jag leta efter ett rör som passar till distanshylsa, sen ska jag prova. :)
 
Tror denna kan vara väldigt bra till detta syfte, eftersom det verkar vara rejäla fästanordningar med.

http://www.bauhaus.se/parasollfot-granit-40kg.html

Finns då även som 25-40-60kg

Vad har du för mått mellan 2 pinnar på yttersta linan så att säga?
 
I
Nygge72 skrev:
Tror denna kan vara väldigt bra till detta syfte, eftersom det verkar vara rejäla fästanordningar med.

[länk]

Finns då även som 25-40-60kg

Vad har du för mått mellan 2 pinnar på yttersta linan så att säga?
Den behöver man tydligen ingen distans till, funkar till 25-48mm rör står det.
 
Jag har ett jordankare till torkvinda och det är stabilt.
Testat av en sexåring.
Det som inte fungerar är om man åker karusell åt fel håll i torkvindan. Då kan det skruvas upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.