Först vill jag tacka för all bra input. Det är välkommet. Sen vill jag uppdatera hur ritningen ser ut nu för tillfället.

- Igår fick vi våra nya utemöbler. Jag hade tänkt ha bordet uppfällt jämt men där fick jag tänka om. Det var så stort. På därför har jag minskat altanen med 40 cm. Jag har ändå ritat in med streckad linje hur det skulle se ut om vi behövde fälla ut bordet

- Vi funderar på att köpa en mindre studsmatta, så den är inritad, istället för den stora

- Vi går i eta tjäcka ideer att höja gräsmatan i höjd med altanen, och göra studsmattan så nedsänkt som möjligt. Dock känner vi oss tvugna att behålla skyddsnätet när det finns sten och buskar nära studsmattna. Men vad gör man inte för barnen.

Vad tror ni nu? Hur ser det ut? Trappsteget och staketet finns kvar på verandan för vi har inte bestämt oss hurvida vi ska höja gräsmattan eller inte. Det är mycket jobb och känns läxigare med nivåskillnad, trappa och staket.samtidigt är det tusen gånger mer praktiskt vår lilla trädgård ligger i samma nivå. Hade ni haft smma nivå på gräs och trall?
Vad tycker ni om vår ritning? Hur hade ni gjort altanen?
20150624_125207-1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Köp inte mindre studsmatta! Gräv ut för ena "benet" i slänten så tjänar du lätt en meter på det hållet. 2,5m är ju litet för en person.
 
  • Gilla
Sofie Anna
  • Laddar…
I
Sänka studsmattan? Såga av benen? Har de inte redan den i original så låg den får vara? Eller tänker ni gräva en " brunn" att ställa den i?
Jag hade valt att ha samma nivå, ja. Skönt att slippa steg och kanter. Jag hade även lagt allt så nära under husets golvnivå som möjligt. Jag har det inte så nu för det är i praktiken omöjligt, skulle behöva höja hela tomten med 4 dm, men jag känner de som har det så, skönt slippa trappstegen. I ert fall skulle det vara möjligt med trädäck och gott om plats under, en plattsättning så högt upp mot huset skulle jag aldrig föreslå. Märk väl att jag är en amatör så vad jag säger måste kolla upp med fackfolk. :)
 
  • Gilla
Sofie Anna
  • Laddar…
Kom på en nackdel med att fylla upp gräsmattan.då måste man gräva upp allt igen om man väljer att bygga ut altanen nån gång

Mycket bra idé med studsmattan men det är framförallt utrymmet på andra sidan jag behöver. Dessutom känns den så överdimensionerad på vår lilla tomt. Visst det är. Tråkigt att studsmattan blir liten men det är nog en kompromiss vi måste göra. Och det är ju bättre än ingen alls
 
Redigerat:
Om studsmattan sänks så blir det i en brunn men vi tänkte fundera minst ett år först. Även vänta med höjning av gräsmattan, testa leva med nya altanen först
 
I
7G är ju om jag fattat rätt 7 x sin vikt, oj!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.