För börja med att ursäkta om min tråd ligger fel, men hittade ingen bättre kategori, och admin får gärna flytta!

Iaf, har byggt ett plank ihop med grannen i tomtgränsen mellan våra tomter. Nu vill vi ha ett snyggt avslut på detta i form att ett murbeslag enligt bild
Namnlös.png

Skickat kostnadsförfrågan till 5 olika plåtslagare för ungefär 2 veckor sedan, inget svar, än!
Jag gissar att det är mycket nu inför semestrar och sommar osv, så därför tänkte jag fråga här vad ett rimligt pris kan vara?
Behöver tre bitar som är 200 cm långa en som är 120 och en som är 150 cm långa (totalt ca 9 meter), dom två kortare bitarna ska ha "nedvik" även på en av kortsidorna. 0,5 mm plåt och svart färg. Total bredd på plåten innan den är bockad blir ca 25-30 cm
Vad skulle den samlade expertisen här säga att detta skulle kosta ungefär? Så kan jag, om jag iaf får in en offert, värdera om det är ett rimligt pris.
 
Redigerat:
Hej. Jag skulle tro att anledningen till att de inte skickat någon offert är att detta är ett såpass litet jobb.

När vi köper liknande tjänster från plåtslageriet så åker vi dit med en lapp med måtten och vinklarna så klipper de till och bockar det på under 10 minuter.

Och eftersom det är svart plåt så har de med största sannolikhet det på rulle.

Så mitt tips är att åka till ett plåtslageri och fråga dom.
Skillnaden på pris mellan olika firmor kan inte bli många kronor eftersom det är så lite arbete och en standardplåt
 
Dumt av dom att inte svara men som sagt det är ett väldigt litet jobb, som att maila ICA om en offert på 3 liter mjölk.
Testat http://www.plåtgrossisten.se/se ?
 
Mattias_Eson skrev:
Hej. Jag skulle tro att anledningen till att de inte skickat någon offert är att detta är ett såpass litet jobb.

När vi köper liknande tjänster från plåtslageriet så åker vi dit med en lapp med måtten och vinklarna så klipper de till och bockar det på under 10 minuter.

Och eftersom det är svart plåt så har de med största sannolikhet det på rulle.

Så mitt tips är att åka till ett plåtslageri och fråga dom.
Skillnaden på pris mellan olika firmor kan inte bli många kronor eftersom det är så lite arbete och en standardplåt
Det har jag också funderat på, men. Jag jobbar dagtid, precis som grannen och ingen firma har öppet kvällstid, dessutom är ingen på firman dagtid då dom flesta är ute på jobb.
Tror inte heller, precis som du skriver, att det skiljer många kronor mellan firmorna, men skickade till fem olika just för att jag vet att det kan va problem med svar, men att ingen svarar?
Jag får helt enkelt slå en signal istället.

Hade gärna velat veta om det kostar 500 kr eller 5000 kr, blir det dyrt så löser vi det på annat sätt ist.
 
Redigerat:
Jag gjorde en liknande bit som skydd till ett räcke av 45*45-reglar. (plåtbiten skulle ligga på den översta för att skydda mot dropp från en balkong ovanför).

Den såg iaf. exakt likadan ut som din, men svart. Beställde en bit som var drygt 2 meter lång. Betalade 200:-. Tog 10 minuter att fixa.

Som jämförelse kan jag nämna att den lokala pizzerian behöver 20 minuter för att göra middag åt mig. Det brukar också kosta ca. 200:- när jag beställer till mig och frugan. Ber aldrig om en offert innan... ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
100 kr metern alltså. 900 kr totalt för mitt, känns sådär men ska höra med grannen :D

Tack!
 
Lexington skrev:
100 kr metern alltså. 900 kr totalt för mitt, känns sådär men ska höra med grannen :D

Tack!
Nja... det kan nog bli billigare om du beställer mer? Kan tänka mig att det är främst tiden man betalar för.
 
eviljava skrev:
Som jämförelse kan jag nämna att den lokala pizzerian behöver 20 minuter för att göra middag åt mig. Det brukar också kosta ca. 200:- när jag beställer till mig och frugan. Ber aldrig om en offert innan... ;)
Då har du väl oftast offerten hemma redan i form av ett pizzabeställningsblad ;)
Gissar att du blivit förvånad om du beställer kommer dit och får betala 2000 kr för middan?
 
Lexington skrev:
Då har du väl oftast offerten hemma redan i form av ett pizzabeställningsblad ;)
Ja, det är sant!

Men med tanke på hur ofta pizzerian ändrar (läs: höjer) priserna borde man faktiskt börja begära en offert innan man beställer. Beställningsbladet är inaktuellt sedan många år tillbaka. :p
 
Stefan N skrev:
Dumt av dom att inte svara men som sagt det är ett väldigt litet jobb, som att maila ICA om en offert på 3 liter mjölk.
Testat [länk] ?
Nepp inte testat, men alldeles strax! Toppen!
 
Nu har jag fått ett svar iaf, 1550:- ville dom ha.
Skulle det funka med vanlig vindskiveplåt med rätt bredd från valfri bygghandel kanske? Den har ju nedvik på ena långsidan o droppfot på andra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.