Mindy skrev:
Vi tänkte ha IKEAs pärspontimitation som köksskåpar och någon form av trägolv.
Kanske kika på Myresjös pärlspont? Tror den är lite dyrare, men man har lite fler valmöjligheter. (Man kan ana var IKEA sneglade då man tog fram sin.)
 
Tack för alla inspirerande svar!

Tänkte bara berätta att vi nu har flyttat in och jag har ringt runt lite och fått tag i en kille som murar spiskåpor. Det blir halva priset mot att köpa exempelvis på Mookåpan :)

Nu är det bara att hoppas på att det blir bra också ::)

 
Caroline skrev:
Var hos en väninna igår och tittade på hennes nyslipade furugolv som hon hade lackat med vattenbaserad golvlack där färghandlaren blandat i vitt pigment/brytfärg och även silverfärg! Det var så vansinnigt snyggt för golven såg vita ut med en dragning åt silvergrått (skurgolv) så nu ska jag göra likadant.
Kan du smyga in dit och ta ett foto? Skulle vara intressant att se hur golvet ser ut.
 
Här är en bild på den kåpa som Caroline pratat om, hon mailade den till mig så nu lägger jag upp den så alla kan se.

6.jpg
 
Mr_Smurf skrev:
Här är en bild på den kåpa som Caroline pratat om, hon mailade den till mig så nu lägger jag upp den så alla kan se.

[bild]
Snyggt ;D
 
Milou skrev:
Vi funderade ett tag på att ha målad pärlspont istället för kakel, men är osäkra på om det är ett bra skydd. Några funderingar kring detta?
Jag kommer att ha pärlspont i köket.

Bakom spisen kommer jag att sätta ett vitt tegelliknande kakel. Sedan kommer jag att kakla bakom diskhon där det kan stänka vatten.

Men i övrigt kommer jag att ha pärlspont mellan underskåpar och överskåpar.

Jag tror det kommer att bli jättebra..
 
Måste bara kolla: Jess menade du verkligen att en murare tog 5000:- för att putsa murstocken samt mura in spisen och mura upp kåpan? Vi betalade just nästan 40 000 för samma jobb och det var BILLIGT
 
Mr_Smurf skrev:
Men i övrigt kommer jag att ha pärlspont mellan underskåpar och överskåpar.

Jag tror det kommer att bli jättebra..
Dwet blir skitsny´ggt, men det är ett h-sike att hålla rent.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.