2015-06-20 16.31.37.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2015-06-20 16.31.16.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hej
Bilderna visar var sida om vår ytterdörr. Den ena är en "reservkabelslang" som går ner till apparatrummet där allt viktigt finns (vatten,värme, larm osv).

Jag vet inte om denna någonsin kommer att användas, men jag undrar, vad skulle ni göra med den innan man sätter igen väggen?

Bara sätta en dosa på valfri höjd och nöja sig? :)
Eller ska jag bygga igen väggen och fotografera med måttstocken så att jag kan borra hål och hitta den igen och sätta en rotdosa?


Den andra bilden visar två vattenrör som kommer ut ur väggen. Den övre går till utkastaren på ytterväggen och den nedre är matningen till denna.

Jag får inte tag i min rörmokare nu pga semester, men yttre röret till matningen (rör i rör), visst ska den slangen med ut genom OSB och gips? Jag tänkte så att jag inte gör ett stort hål fast det räcker med ett litet, alternativt kapar ytterhöljet innanför OSB-skivan och således slösar bort någon rätt viktig funktion med Rör-i-rör. :)

Tack!
 
Jag skulle dra ner den så långt ner man kan. Låta den sticka ut lite under golvlisten. Skulle se till att den ligger absolut rakt vertikalt. Vid behov, plockar man bort golvlisten och flyttar den lite längre upp med rotdosa. Och skulle dra en kabel, nylonlina eller vad som helst för att i framtiden inte ha problem med dragning.

RiR ska ut ett några mm. Tanken är, att vid ev läckage ska vatten sippra ut ur röret. Inte in i väggen! Ut utanför och indikera läckage. Ut UTANFÖR fasaden! Du han vinkla den lite neråt. Så att inget vatten kan komma i.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.