Har lagt ut en totalrenovering av mitt badrum till en VVSfirma som är branschansluten och behörig.
Till saken hör att allt känns osäkert och väldigt, väldigt fel.

Han anser sig vara klar nu, men han har fortfarande inte gjort allt i enlighet med offerten. För varje gång jag ringer o påtalar ett fel så kommer han förvisso, men gör "snabba lösningar" vilket resulterar i ännu mer fel. Dessutom ser badrummet estetiskt helt galet ut.

Har försökt att ringa besiktningsmän, försäkringsbolag och konsumentrådgivningen för att få hjälp. Alla svarar men gör det utifrån sin "nisch".

Kan få en besiktning av badrummet för ca 5500 kr men vet inte hur jag ska gå vidare efter det. Och är det värt att lägga 5500 kr på en besikning när jag likväl skulle kunna lägga pengarna på en ny vvsfirma som ordnar rördragningarna och en el-firma som kan ordna så jag slipper ha skarvsladdar i badrummet??

Någon som har tips hur en process går till?
 
Först och främst, har du betalat?
 
Nej, när han hade satt igång med renoveringen så kom han på att han ville ha halva summan under tiden han renoverade. Nekade (som tur var) till det då han inte sagt något om det innan han påbörjade arbetet.

Så jag har inte betalt en krona till honom ännu.
 
Detta gör ni förmodligen redan, men dokumentera precis allt. Foton, filmer etc.
Inte helt olämpligt att spela in eventuella telefonsamtal heller.

Än sålänge verkar ni ju inte vara oense om att det inte är klart.

Kanske ha ett seriöst samtal med entreprenören om att ni överväger att färdigställa med en annan firma, och att kostnaden för att ställa allt till rätta dras från ert avtalade pris.

Men entreprenören har som jag förstår alltid rätt att ges en chans att rätta till fel. Men hur många gånger? Någon som vet?

Som "besiktning" kanske ni kan be att få en offert från annan entreprenör för kostnad att färdigställa?
 
Dokumenterar massor. Men han är dessutom hotfull och otrevlig när han är här. Labil helt enkelt. Och säger jag något så får jag till svar att han kan ju inte veta, och han trodde och och och i all oändlighet.
Inte kul när man lägger över 70 000 för ett gammalt badrum :(
 
10410465_10153023073547992_4828398186071776054_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det här ser väl seriöst ut??
 
Det var ju lite smart - att be om offert för färdigställande av annan hantverkare. Ska klura på den lite
 
Troll1 skrev:
[bild]

Det här ser väl seriöst ut??
Vart i ligger det oseriösa med den bilden? Att han laddar batteriet till skruvdragaren på din tvättmaskin eller att han lagt blandaren på torktumlaren? Eller har han monterat blandaren upp och ned på torktumlaren istället för på tvättstället?
 
Nä att han har dragit el med skarvsladd i mitt badrum. Förstört våtrumstapeten genom att ställa dem 2 dm isär så att tvätmaskinen står emot duschkabinen (vilket inte syns på bilden). Att han installerat en eldosa mitt uppe på väggen för att få ström till tvättmaskin, tumlare o varmvattenberedare. Eller är det okey elinstallation i våtutrymmen?
 
Ok, då är jag med. Trodde fotot var från tvättstugan och inte från ditt badrum. Nu är jag med på att det är samma rum.

Kan inget om el mer än att det brukar vara elektriker och inte vvsare som sysslar med det.
 
Absolut - men han skulle ta helhetsansvaret och ta in folk som gjorde sina delar. Men han gjorde lite väl mycket själv.Men vet inte hur jag ska gå vidare med det här. Ta hit en besiktningsman för flera tusen eller bara plocka in en VVSare o en elektriker som gör det som ska göras och drar av det på priset på första offerten...?
 
Lägg upp lite mer foton och en beskrivning här så kan du nog få en forumbedömning om vad som är fel och vad som är rätt.

Rent spontant tycker jag att eldragningen ser lite sopig ut. Normalt brukar man vilja lägga tvättmaskin och torktumlare på egna grupper, så om det hade varit möjligt så hade det varit bättre. Jag hade också velat ha ett separat uttag för varmvattenberedaren, och helst också en egen säkringsgrupp.

Sedan så står tvättmaskinen och torktumlaren inte så snyggt tycker jag, men här är det ju också frågan om vad du hade beställt och beskrivit. Det går inte att säga att det inte är fackmannamässigt.
 
Han var även tvungen att idag koppla ur min vedspis för att varmvatten beredaren skulle fungera. Ska ta lite bilder och återkomma.
 
Mikael_L
Rör kommer upp ur golvet såvitt jag kan se.

Det är väl inte rätt enligt "säker vatten"?
 
11647224_10153036167802992_2075322278_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
11349863_10153023059487992_1897072518_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
11291988_10153036167622992_572982254_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.