Jag ska köpa ett kontantkort som jag ska sätta in i mitt larm. Det bör därför kunna skicka data över gprs samt mms. Jag tror att nästan alla kontantkort klarar det?

Förr kunde man köpa ett kontantkort, ladda det med 100:- och så höll kortet i ett år och då fick man ladda på med nya pengar för ett år till.

När jag i dag går in på de vanliga stora bolagen så verkar deras kort bara gälla i en månad.

Nån som har koll på detta?
 
C
Kolla denna tråd. Varför kontantkort om abonnemang blir billigare?
Även tidigare har det varit så att samtalspriserna stiger kraftigt ett visst antal dagar efter påfyllning och kortet därmed snabbt töms även om det utnyttjas sparsamt.
 
cpalm skrev:
Varför kontantkort om abonnemang blir billigare?
Oj nu måste jag nog ha missat nåt, vart står det?
Tack för tipset om tråden.
 
C
Distordera skrev:
Oj nu måste jag nog ha missat nåt, vart står det?
Erbjudandena kommer ju och går så du måste nog jämföra själv, ville mest göra dig uppmärksam på att abonnemang kan bli billigare.
 
M
Bästa är nog tyvärr om man har något gammalt telia refill från pre-2005 eller så, alla nya s.k "kontantkort" verkar vara förklädda abonnenmang där en "påfyllning" endast gäller en månad. De tjänar nog inga pengar på riktiga kontantkort...
 
Rackarns, som jag misstänkte.
Då kanske jag ska fundera på ett riktigt M2M-kort istället. Verkar kosta ca 2700 för fem års fritt användande.
 
Det finns fortfarande kontantkort hos de stora. Det är prisplanen som bara gäller en månad (en vecka för Fastpris 45kr), sedan får du den dyra basprisplanen. Det räcker att fylla på kortet en gång om året för att det ska fungera, i alla fall hos Comviq, Tele2's lågpris-varumärke. Det finns inte längre några kontantkort under Tele2's egna varumärke. Det bör gå att hålla ett kontantkort vid liv för ca 50:- per år.

Comviq's basprisplan är förmodligen väldigt dyr, för jag kan inte ens hitta den på hemsidan.
 
b_hasse skrev:
Det finns fortfarande kontantkort hos de stora. Det är prisplanen som bara gäller en månad (en vecka för Fastpris 45kr), sedan får du den dyra basprisplanen.
Jag är osäker på om det jag skrev är korrekt. Det är omöjligt att hitta detaljerna på Comviqs hemsida.
Det finns i alla fall en kontantkort-laddning "Standard" för 100:- eller 250:-, och den gäller i 12 månader.
 
Mikael_L
C
Har inte orkat kolla runt alltför mycket, men jag slog till på ett Halebop kontantkort nu eftersom de bara tar 0,99 kr per sms enligt basprislistan som gäller efter 31 dagar.
 
b_hasse skrev:
Comviq's basprisplan är förmodligen väldigt dyr, för jag kan inte ens hitta den på hemsidan.
Här finns den:
https://www.comviq.se/kontantkort/ovriga-prisplaner

Dyr på samtal, överkomlig på SMS, hyfsat billig på data verkar det som.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.