Någon här som har erfarenhet av Bauhaus friggebodar? Hur är kvalitén? Något att satsa på eller bättre att satsa på annan tillverkare?
 
S
om nu alla är i grund gjorda av luoman Oy. så tycker jag att du ska satsa
 
S
men skulle nog satsa på bygga själv. och man blir lite mer stolt när man gjort allt,
 
Just nu: Ingen friggebod alls. Vänta tills i sommar då vi vet om man får bygga 20 kvm istället. Om inte annat så lär 15 kvm bodarna gå ut på rea.
 
Jo, Fast 15 kvm räcker bra. Rädd att 20 kvm skulle se för klumpigt ut på tomten. Annars var det en bra tanke :)
 
Känns som att man skulle kunna springa rakt igenom en bauhausbod, men för att husera skottkärror o.d. funkar dom nog helt ok för.
 
Hur ska du byta fasad på den om den ruttnar? Fasaden verkar ju vara väggen :p
 
Jag står ungefär på samma ställe som för 1,5 år sen. Så mycket annat som tagit min tid med huset, har endast kunnat göra markarbetet där friggeboden skall stå. Men till nästa år skall det upp en friggebod för att få plats med allt. Har dock inte fastnat för någon specifik.
 
Gör en uppföljning av min egen tråd. Till slut kom jag till skott och nu står friggeboden på plats. Valet föll på en friggebod från EJA. Färdiga sektioner gjorde det enkelt att få upp stugan. Kan rekommenderas men se bara till att virket ser bra ut. Fick några bitar som var lite tveksamma.
 
  • Gilla
Kaeg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.