Jag betalar idag (eller rättare sagt för maj 2015) 69,15 öre / kWh hos Göta Energi.

En sak att tänka på:
Göta Energi, liksom flera andra elbolag, kör kampanjer med första året utan fast kostnad.
Så det kan faktiskt löna sig att byta energileverantör varje år :)
För trogna kunder finns ingen bonus längre tyvärr :p

Får se om jag ids byta el-leverantör så ofta.
Har bytt med hjälp av Compricer, som jag uppfattar som trevliga och proffsiga.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
> Det är elnätsavtalet. Den har ingenting med elhandelsavtalet att göra.

Och bor man i lägenhet, som jag gör, så står elnätsavtalet för majoriteten av kostnaden för el. För t.ex. mig är det helt likgiltigt vilket elbolag jag väljer, eftersom Fortums nätavgift utgör 95% av mina elkostnader.
 
C
Azur skrev:
>Och bor man i lägenhet, som jag gör, så står elnätsavtalet för majoriteten av kostnaden för el.
Fast i lägenhet så brukar iallafall årsavgiften vara betydligt lägre än för villa(?) Största förlorarna är väl husägare med liten förbrukning, dvs de som värmer med t.ex. ved eller pellets.
 
Jag bor i villa, värmer med ved och förbrukar 5.000 kw/h/år. av elkostnaden går 65% till nätägaren och 35% till elleverantören.
Det skulle kunna vara 60/40 eftersom jag har billig el detta året, och lite för stor huvudsäkring

Maj 2015 61,01/kvh Göta energi (smutsig el). I sept. när avtalet går ut skall jag byta till Karlstads energi (grön el till bra pris)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.