trattalask
Jag vill bara höja ett varningens finger till alla som funderar på att köra en HC2. Det är lätt att man fastnar och börjar automatiserar hela huset. Har haft min en vecka nu och skulle gärna koppla upp allt. Riktigt nöjd!
 
  • Gilla
krester och 1 till
  • Laddar…
n0ir skrev:
Har inte hängt med så mycket på HC2-fronten. Har den nya 4.x FW stöd för dörrlås? Kan man koppla in USB-enheter som RFXtrx?

Fungerade inte förra gången jag gjorde ett försök att gå över från Vera, så då blev det retur.
Vet inte om du redan sett det - men om det främst är styra nexa-brytare du vill åstadkomma (med RFXtrx), kan du överväga att i stället nyttja en nexa-gateway. Definiera rum och devices via nexa app och sen styra dem via virtual devices från HC2. Finns trådar om det inkl exempel på LUA kod. Jag kör så, men vid någon uppdatering av nexa-appen så verkar det inte vara helt förutsägbart vilket rumsnummer som nya rum får när man definerar dem så jag lägger in allt nytt i redan befintligt rum (device-nummer blir fortfarande enkelt förutsägbara). Vet inte om det första rummet man lägger in fortfarande får ett förutsägbart nummer, så denna väg är inget säkert kort.
 
Nu har det kört ihop sig...

Har kört en vera3 i dryga året men nu tillslut kommit fram till att jag skulle testa en HC2. Sagt och gjort, den dök upp här hemma igår, efter en sen kväll igår så börjar det likna något. Livet lekte, HC2:an går som tåget.
Satte mig precis för att fortsätta mixtra lite ikväll också men stötte på patrull och behöver nu tips från någon som kört HC2 i mer än 1 dag.

Problemet är när jag ska lägga till nya enheter så får jag bara en ruta med "403 forbidden" samma ruta om jag ska prova att ta bort någon enhet.
Jag har provat med larm på/av utan skillnad.

Hjälp.

//Emil
 
swoosh skrev:
Nu har det kört ihop sig...

Har kört en vera3 i dryga året men nu tillslut kommit fram till att jag skulle testa en HC2. Sagt och gjort, den dök upp här hemma igår, efter en sen kväll igår så börjar det likna något. Livet lekte, HC2:an går som tåget.
Satte mig precis för att fortsätta mixtra lite ikväll också men stötte på patrull och behöver nu tips från någon som kört HC2 i mer än 1 dag.

Problemet är när jag ska lägga till nya enheter så får jag bara en ruta med "403 forbidden" samma ruta om jag ska prova att ta bort någon enhet.
Jag har provat med larm på/av utan skillnad.

Hjälp.

//Emil
antar du har startat om den samt att du kör mot dess lokala ip och inte via home.fibaro.com?
 
swoosh skrev:
Nu har det kört ihop sig...

Har kört en vera3 i dryga året men nu tillslut kommit fram till att jag skulle testa en HC2. Sagt och gjort, den dök upp här hemma igår, efter en sen kväll igår så börjar det likna något. Livet lekte, HC2:an går som tåget.
Satte mig precis för att fortsätta mixtra lite ikväll också men stötte på patrull och behöver nu tips från någon som kört HC2 i mer än 1 dag.

Problemet är när jag ska lägga till nya enheter så får jag bara en ruta med "403 forbidden" samma ruta om jag ska prova att ta bort någon enhet.
Jag har provat med larm på/av utan skillnad.

Hjälp.

//Emil
Rensa cachen i webbläsaren alt. kör ett ignonito-läge och testa, låter som det kan vara några gamla inloggningsuppgifter som ligger kvar och spökar eller nåt.
 
Tack för tipsen. Gjorde alla ovanstående förslag och allt hoppade igång igen.

/Emil
 
Hej

Har nyligen skaffat 2st Qubino Flush Dimmers, har problem att dessa inte updaterar eller HC 2 inte updaterar dessa mellan Dator (huvudprogrammet) o surfplattan och mobilen, speciellt mobilen är konstig, trycker jag på en av dessa så är de fortfarande inte på i dom andra enhetena ?

MrDTS

Ok det verkar att fungera men det tar väldigt lång tid eller man manuellt updaterar tex mobilen så ser man att de är på ? förslag ? fungerar direkt med andra enheter fast dessa är brytare då.
 
Redigerat:
Har gjort en scen med grafiska block, tänd belysning en halv timma innan solnedgång det fungerar bra, vill sen att den ska slockna vid 23.00 varje kväll, men får inte detta att fungera, får inte fram klockan igen ?
Går inte detta via block, måste man använda Lua ?

MrDTS
 
Försöker du göra det i en och samma scen?

Det enklaste är väl annars att göra en tänd scen och sen en släck scen.
 
aah, det tänkte jag inte på ; )
TACK
 
Hej

Jag har en " 6 port PowerNode from Greenwave Systems " skulle man kunna slå på utvalda delar av uttagen samtidigt ? alltså en knapp tryckning ?
för varje uttag är en egen enhet i HC 2

MrDTS
 
MrDTS skrev:
Hej

Jag har en " 6 port PowerNode from Greenwave Systems " skulle man kunna slå på utvalda delar av uttagen samtidigt ? alltså en knapp tryckning ?
för varje uttag är en egen enhet i HC 2

MrDTS
Ja. Det är ju bara o kryssa i dom enheter du vill starta?
 
Ursäkta att man är trög, gör man detta i en scen eller annat.. ?

MrDTS
 
MrDTS skrev:
Ursäkta att man är trög, gör man detta i en scen eller annat.. ?

MrDTS
skapa en scen som triggar alla de enheterna. lägg till dem som en grupp i scenen. Så kan du kryssa i vilka uttag som ska ingå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.