Müssli skrev:
El-Giganten m.m. brukar ju ha Juli-REA varje sommar. Vänta några veckor!
I Uppsala startar den i övermorgon måndag. media markt hade det för någon vecka sedan.
Håller med andra att reorna brukar vara ofta.
.
 
slurppe99 skrev:
I Uppsala startar den i övermorgon måndag. media markt hade det för någon vecka sedan.
Håller med andra att reorna brukar vara ofta.
.
I just det här fallet tror jag (=hoppas verkligen) att den TVn inte är med på rean på måndag. Den är sänkt 2000 under midsommarhelgen såg jag precis, så jag väntar inte på reastarten. Den som lever får se om det var rätt eller fel...
 
osiris skrev:
Ställ TVn i läge "movie", stäng av all typ av dynamisk kontrast och digitala filter, stäng av all 100/200/400 hz - klart! Sparat 500-1000 kr
Det är visserligen en bra början, men det är också allt... Det är oschysst att lura folk att tro att detta skulle motsvara en seriös kalibrering.
 
Disney WOW verkar vara en bra kalibreringsskiva (eller två). Jag ska testa dom på nya tvn så får jag se om det blir bra (i den mån jag ens kan bedöma om det blir (jätte)bra).
 
Cujo skrev:
Det är visserligen en bra början, men det är också allt... Det är oschysst att lura folk att tro att detta skulle motsvara en seriös kalibrering.
Det är inte det jag menar - utan att om man tittar på vilka inställningar kör med generellt utan att bry sig så spelar det liksom ingen roll. Pärlor för svin.
 
Sony alla dagar i veckan, inget märke slår Sony på fingrarna när man inkluderar icke HD utsändningar i bildutvärderingen. Denna är min rekommendation Sony KDL55W805BBN, HD/3D men inte 4K, köpte den i december för dryga 8000, svart är becksvart, helt magisk. Elgiganten tar 8379 för den men för bara en månad sedan så sålde de den för 6500. Den är ett kap även för dryga 8000 och skärmen är inte högblank som många andra är (min står bredvid ett stort fönster så högblank fungerar inte alls). OBS ljusinställningen skall inte stå på ECO eller annat som gör att ljuset dämpas för då blir bilden inte bra. Men med mina inställningar så njuter jag varje gång jag ser på denna TV.
 
Redigerat:
hsd
Sony är bra men om inte ja missminner mig så har de slutat tillverka tv, det sköter samsung
 
Vad jag vet så är det fortfarande Sony som tillverkar men det ryktas om att Sony skall sälja TV delen som de gjorde med Vaio. Men än har det inte hänt vad jag vet. Om och när de säljer så gäller det att passa på för blir det som med Vaio så försvinner Sony TV från Internationella marknaden. Om det är så att jag missat att Samsung tagit över så är de Sony TV som nu säljs med Sony teknologi och lika bra som de alltid varit.
 
hsd
samsung tillverkar men de har inte tagit över , det ligger förmodligen på produktionskostnaden = dyrt i Japan
 
Sony är inte alls bara bra , dom har många tv-apparater som ej går att används till tv
 
hsd
Polos skrev:
Sony är inte alls bara bra , dom har många tv-apparater som ej går att används till tv
?!?
 
Polos skrev:
Sony är inte alls bara bra , dom har många tv-apparater som ej går att används till tv
Är du nykter? Hoppas inte det för annars hade du vett att skämmas för en sådan idiot kommentar
 
MA007 skrev:
Är du nykter? Hoppas inte det för annars hade du vett att skämmas för en sådan idiot kommentar
Tyvärr säljer dom så mycket skit som inte är värt att kallas tv .
 
Polos skrev:
Tyvärr säljer dom så mycket skit som inte är värt att kallas tv .
Och det vet du?
 
MA007 skrev:
Och det vet du?
Ja men det gäller säkert fler märken ,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.