Får man vara så ful att fråga vad du betalade för respektive hink colorexfärg?
Hur var det med tjockleken på färgfilmen du lade på de hyvlade ytorna? Man sträcker ju täcklasyren avsevärt mycket längre på en hyvlad yta, vilket gör att du får tunnare lager.
 
Betalade runt 1000 per 9 liters hink.

La på ordentligt med färg.
 
  • Gilla
mortirolo
  • Laddar…
Färgen köptes efter inrådan från säljare i butik. Jag förklarade vad den skulle användas till och fick rekommendationen att använda denna färg.
 
En fundering. Lät du grundfärgen torka ordentligt innan nästa steg? Målning i garage av utomhusfärg brukar minst dubbla torktiden.
 
Kan vara grundoljan som är problemet, den ska i många målningssystem bara användas på ändträ och inte hela ytan då den kan minska vidhäftningen. Kolla vad som gäller för systemet du använde...
 
  • Gilla
Ziggezackarin
  • Laddar…
Jag tror boven är färgen. Hafe varit en oljebaserad snickeri (fönster) färg, skulle suttit väldigt bra i många år.
Vattwnbaserad passar bäst till fasad men inte tilll staket o altan som är utsatta på helt annat sätt.
 
Chris983 skrev:
En fundering. Lät du grundfärgen torka ordentligt innan nästa steg? Målning i garage av utomhusfärg brukar minst dubbla torktiden.
Här har vi det!

Det enda gången jag haft problem med att färg inte fastnar ordentligt och lossnat i stora flak är när jag målat i garaget där det inte varit tillräckligt varmt och torrt. Det tog en vecka för färgen att fastna ända tills jag tog till byggfläkt och en stor press och byggde ett torkrum i garaget. Minförståelse var att det i större utsträckning var fukten än tempen som var problemet.
 
  • Gilla
Chris983
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.