Hej,

Jag skulle behöva lite råd angående produkt och företag. Jag ska lägga sten på en gårdsplan, och har sett pris på både Singelsten eller Makadam på Akkafrakt hemsida och http://www.snabbgrus.se/, och undrar om ni vad ni rekommenderar av företag? Har någon provat en av dem? Snabbgrus verkar vara billigare, men akkafrakts hemsida ger mer information, men kanske någon härinne som kan rekommendera vem man ska använda? :x

Och angående produkt, vilken storlek på natursingel/makadam bör man använda till gårdsplan?
 
Redigerat:
harry73
Hej Kallebo!

Du igen?
 
Kallebo? Förstår inte vad du menar?
 
M
Välkommen till byggahus Katrins. Verkar som harry är lite förvirrad, har du tagit dina mediciner, harry? :)

Till ämnet, jag vet inte vilket företag du bör vända dig till, inte heller vilken storlek på grus du ska ha, men vilken sort anser jag mig kunna bistå med. "Ärtsingel" finns på snabbgrus hemsida, dock i flera olika fraktioner, ring och prata med dem kanske om vilket som är lämpligt i just ditt fall?
 
Hej MaxPax,

Tack så jätte mycket för hjälpen:) Jag får slå en signal till Snabbgrus på måndag, nu hade jag äntligen lite tid att se på min hustomt:) Men har du någon erfarenhet av att handla med dem?

Glad midsommar:)
 
M
Om man planerar att promenera runt barfota på sommaren så kan makadam vara lite spetsigt och kantigt, men det kanske inte är något problem egentligen.

Jag har ingen erfarenhet av snabbgrus, jag har bara handlat från den lokala leverantören här, långt ifrån halland. Närmast är billigast då själva transporten är en stor del av kostnaden.

Här har snabbgrus en sida om just gårdsgrus (ärtsingel):

http://www.snabbgrus.se/b/gaardsgrus-fraan-snabb-grus.asp
 
harry73
MaxPax skrev:
Välkommen till byggahus Katrins. Verkar som harry är lite förvirrad, har du tagit dina mediciner, harry? :)

Jag tog dom, trodde det var allergitabletter, men kan ha varit något annat ;)
 
  • Gilla
Östlund
  • Laddar…
Intressant, ska själv ha grusad uppfart och gångar utanför huset.

Att köpa sten och grus i säck brukar alltid vara dyrt.
Kolla runt på Blocket, där hittar man ofta prisvärda alternativ.
 
Det dom kan va bra att tänka på är att om du använder singel, alltså runda stenar inte har för tjockt lager då det upplevs väldigt jobbigt att gå i då du "sjunker igenom". I så fall skulle jag valt 5/10 före grövre modell. Men allt efter tycke o smak. Jag har makk 8-16 som topp på min grusplan .. Finns sen möjligheten att komma in med boogiebil är tipplass absolut billigare o smidigare än storsäckar för ditt ändamål..
 
Hej allihopa,

Tackar för era svar:) Jag tycker priserna på snabbgrus är rätt rimliga, men ska se om det finns någon lokal leverantör, och även blocket med:) Men fina singelsten:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.