Hej!
Funderar på att anlita ett polskt företag som skall riva min stentrappa som har sjunkit och mura upp en ny.
Företaget heter DS BRUK WARZAWA (www.dsbruk.pl).
Detta är i Malmö och jag undrar nu om det finns någon som har referenser om detta företaget? Dom går omkring och lägger lappar i området och säger att dom har många jobb i närheten så därför kan dom ge bra pris...
På lappen som jag fick finns det ett Vat nummer som jag ej kan få verifierat: NIP: PL254 6246 225. Någon som vet hur man kollar att ett företag betalar skatt i Polen?

Vad säger ni.... kommer jag att bli blåst...?
 
Skulle inte välja ett företag som behöver lägga lappar i folks brevlådor. Ett bra företag får kunder genom rekomendationer och behöver inte jaga kunder.
 
  • Gilla
osiris
  • Laddar…
Jo, lite skumt. Dom hade ringt på och pratat med frugan och hon sa att dom skulle komma tillbaka när jag var hemma. Vilket jag var ikväll... Det skumma är att jag tycker deras engelska var för bra för att dom skulle komma ifrån Polen... Lite "irländska asfaltläggarvibbar" tyvärr.....
 
Ganska många varningsklockor som ringer...

Intressant att irländare utger sig för att vara polacker för att inge förtroende (om det nu är så). Tror inte det hade varit fallet för 15 år sen. Men jag är nöjd med "mina" polacker, och har aldrig hört om någon som är nöjd med sina irländare...
 
osiris skrev:
Ganska många varningsklockor som ringer...

Intressant att irländare utger sig för att vara polacker för att inge förtroende (om det nu är så). Tror inte det hade varit fallet för 15 år sen. Men jag är nöjd med "mina" polacker, och har aldrig hört om någon som är nöjd med sina irländare...
Hehehe...exakt så var det!
Mailade DS Bruk och frågade ifall dom hade gubbar som jobbade i Sverige!!! Svaret kom efter 6 min av en ruggigt förbannad kille som varnade mig för att ens prata med dom. Han har fått 30-tal mail ifrån Sverige senaste veckorna med förbannade svenskar som blivit blåsta!!!
Är tydligen sk. irländska "asfaltläggare" som härjar!!!
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Nu har du ju pratat med dem, så finns ju risken att du kommer hem en dag och hittar trappan delvis bortknackad. och ett krav på betalning för att det skall återställas.

Jag tror att när den här typen av "hantverkare" raggar jobb så är bästa vägen att överhuvudtaget inte diskutera med dem, avvisa direkt.
 
  • Gilla
eviljava
  • Laddar…
Ja, du söker ju referenser och jag skulle definitivt vänta tills jag har fått se en annan trappa de har gjutit innan jag beställer. Visst, det finns skickliga hantverkare av de som åker hit och jobbar, men långt i från alla. Många som lägger lappar i lådor är säsongsarbetare som var arbetslösa i landet de kommer ifrån och nu åtar sig alla typer av arbeten utan att riktigt kunna. Vi hade t ex en polsk firma som göt vår terrass och den är inte direkt jämn, även om man om man kanske säger att den är acceptabel, en dag när man är på bra humör.

Å andra sidan så anlitade vi en svensk murare via vår svenska snickare för att mura en ny entrétrappa till oss för 40 000 kr 2001. Den började vittra efter bara ett par år. Han hade snålat och haft för lite cement i blandningen och därför håller den inte. När vi skulle åberopa garantin hade snickaren gått i pension. Så så mycket kan det vara värt att anlita en svensk snickare med goda referenser. :|
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.