Kanske dax att kräva golvbrunn och tätskikt? :) I köket är ju allt "öppet" för skador, ingen tätskikt eller golvbrunn, men i badrum skall det ju vara ordentligt byggt för vatten. Så jämförelsen känns lite skev....
 
hade ju fortfarande blivit en vattenskada med golvbrunn byggis ;-)
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Många skriver ju i forumet att dom fått klartecken av försäkringsbolagen att frångå Säker vatten vid installationer så det är ju inte så konstigt då kanske.
 
zsimpey skrev:
hade ju fortfarande blivit en vattenskada med golvbrunn byggis ;-)
Om en rörkoppling droppar i badrummet så kan man stänga vattnet och låta en röris fixa det och så är det klart. Om en koppling läcker till diskmaskinen i köket där det är parkett så skulle jag klassa det mer som en skada, speciellt om det tar två veckor innan det upptäcks....om du förstår vad jag menar.
 
Inte om du haft tätskikt med uppvik under skåp och diskmaskiner....
 
Hur mycket av senare tiders halvtaffliga vattenanslutningar till kylskåp och frysskåp för ismaskiner och kylt-kolsyrat-vatten-automater ligger bakom dessa vattenskador?

Förr, innan den avancerade teknologin tog våra kylvaror under sina vingars skugga,
var det inga vattenskador i kök.
 
Är det rörisarna som blivit slarvigare och sämre på sitt jobb? Förr användes inga tätskikt under diskho tex...
 
Hur brukar vattenskadorna gå till egentligen? Jag har ju såklart droppskydd under diskmaskinen och i diskmaskinsskåpet så uppstår det ett dropp så blir det ingen vattenskada. Men om det däremot skulle bli ett katastrofalt läckage så att det står och sprutar så är ju läget sämre.

Hur ofta blir det en sådan skada att det står och sprutar vatten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.