Hej

Är det någon som har tips på någon i Göteborgs området som kan tänkas skrapa rent en fasad innan målning ( målning gör jag själv ) är så förbannat drygt bara att skrapa fasad så jag har ingen lust :)

Någon som gjort detta och har tips på några bra gubbar :) ?
 
8
Ingen koll men tror kostnaden är tråkigare än att göra det själv tyvärr :( är i samma sits och det suger, speciellt när vi nästan måste renskrapa på vårat hus 😩
 
Marre666 skrev:
Hej

Är det någon som har tips på någon i Göteborgs området som kan tänkas skrapa rent en fasad innan målning ( målning gör jag själv ) är så förbannat drygt bara att skrapa fasad så jag har ingen lust :)

Någon som gjort detta och har tips på några bra gubbar :) ?
Jag har läst tidigare här på forumet att man inte ens kan en firma att göra det. Någon hade fått offert på att byta panelen och måla den, men skrapa innan målning, ens om de skulle måla, nej serru, det var ingen intresserad av.
 
Nog enklare att få en skolklass att göra det (pengar till klassresa?) - MEN då är det ju du som ansvarar för säkerheten på arbetsplatsen, och det skulle iaf inte jag vara så sugen på...
 
Vissa har använt en Metabo lackfräs med framgång istället för att skrapa. Speedheater funkar väl också.

Men att skrapa rent en fasad för rimliga pengar är det nog bara östeuropéer som gör.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.