Hej, kan några dela med sig av erfarenheten ni har prismässigt var ett lösvirkeshus (egenbyggt eller med snickare) kostar ca /kvm och vad priset är om man köper genom leverantör. (Obs gäller bara själva bygget, ej grund.

Vore tacksam att få in så mycket svar som möjligt så man får in riktpris på det.
 
Lösvirke byggt i egen regi 2013. Boyta ca 230m2, biyta ca 150m2(100m2 vidbyggt garage och 50m2 snedtak på ovanvåningen). Byggkostnad exkl. grund ca 1.6 mille. Kostnad per m2 blir ca 4200kr om man fördelar summan på all yta.

Om jag köpt allt byggande av hantverkare så hade det gissningsvis kostat det tredubbla.
 
Okej. Det lär riktigt billigt måste jag säga. Hur tjock isolering ligger du då på (ser att du är från västernorrland)? och köpte du allt material i vanlig byggaffär eller?
 
Jag har 31cm (7+17+7)isolering i alla väggar, även i garaget. På vinden ligger det ca 60cm lösull.

Det mesta materialet är köpt i den vanliga bygghandeln med egenförhandlade priser, en del saker kom jag över på blocket eller genom kontakter.
 
Okej. Tack för svaret
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.