I mitt hem finns bara 1 telejack.
Detta använder jag följaktligen både till modem och telefon. Dock kan jag inte ha båda inkopplade samtidigt. Varför? Alltså, menar inte att ringa och surfa samtidigt, utan bara ha i telefonstickproppen och modemproppen (en sån där modell som funkar som mellankloss, ni vet stift på ena sidan och hål på andra).
Det är bara det jag lägger in på mellanproppen som funkar.
Detta är ju inte dödsviktigt, det är ju bara att byta när jag ska surfa resp ringa, men ibland blir det bortglömt att byta tillbaka, o då kanske det går en dag när folk inte kan ringa till en.
Telefonen är modell trådlös, nån sa att det kunde vara därför som det krånglar, men jag har använt samma telefon och samma modem där jag bodde förut i samma jack.

Det går in två trådar på anslutningarna på undersidan jacket, en vit o en blå. Det har varit skarvat sen förut, det hängde kvar en lila o en turkos trådsnutt på anslutningarna på ovansidan, som jag tog bort för gott ifall de låg och störde på nåt sätt.

Nån som har några idéer?

:-?
 
Det är nog fel i den apparat som sitter i mellanproppen. det är vanligt att utländska telefoner och modem inte är kopplade enligt den svenska standarden. när vi kopplar telefoner ska inte nästa telfon inte kunna användas förän den första har lagt på för att det ska fungera måste det gå 4 ledare från proppen samt att modemet eller telefonen har den fuktionen inbygd, för att göra det lite kortare --- koppla ihop på vänster sida och koppla ihop på höger sida i proppen så paralellkopplar du modem och telefon
 
Ja, antingen gör du så. Eller om du inte vill bygla i proppen, så kan du välja att klippa / bryta av det femte plast stiftet på proppen som du stoppar in i mellanproppen. Det är det stiftet som bryter upp linjen.´

Bifogar en bild på insidan av en "mellanpropp"
 
  • IMG_2080.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En bygling bestående av några FK-kardeler gjorde susen!
Tusen tack för hjälpen! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.