I mitt gamla stall finns det en höskulle som jag i princip aldrig varit uppe på, men idag skulle det ske eftersom jag tänkt lägga virke på tork. Uppe vid taknocken noterade jag ett par trälårar, och antog att dom var tomma. Hämtade en stege för att kolla efter och noterade till min förvåning träull, gamla tidningar (anno 1920), patentpapper och en hel del råttlort. Jag ville inte riva i det alltför mycket utan andningsskydd, men låtarna är djupa så det skulle ju kunna finnas något spännande i dem :wow:

Efter en del funderande tänkte jag att det kanske bara handlar om ett "mysigt" råttbo för att inte råttorna skall bo i höet??? :confused:
Någon som vet om min teori om "råttbot" kan stämma eller om jag är helt ute och cyklar?
 
Du är säkert, som du själv misstänker, ute och cyklar.

Att man ställer undan gamla tidningar, flaskor, metallförpackningar, badkar, harvar, cyklar, ja allt, har väl hänt i alla tider.
Men knappast med det uttalade syftet att bygga bo åt råttor.
Vad skulle det tjäna till? Det skulle ju bara locka dit fler råttor, eller hur?
 
  • Gilla
oliva
  • Laddar…
Märkligt dock kan jag ju tycka att ha "skräplårarna" uppe på en höskulle och dessutom uppe vid taknocken ståendes på några plankor på takstolarna - totalt säkert åtta meter upp...
 
M
Det är väl något där som någon ansåg värdefullt någon gång och ville gömma undan. Du nämner patentpapper till exempel...
 
Skulle inte förvåna mig om dom användes för att förvara drickaflaskor vid höskörd.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.