Hej,

Min AM 220ac har börjat strula. När jag startar den så verkar allt nomalt. Jag kommer till att skärmen säger "STARTAR" sen kommer det senaste felmeddelandet upp och då låser sig allt. Skärmen lyser och visar felmeddelandet men det händer inget när jag trycker på knappar. Inte ens strömbrytaren fungerar. Ända sättet att stänga av displayen är då att vänta riktigt länge eller dra ur batteriet. Sedan kan jag slå på den igen, men de flesta gånger uppstår exakt samma hängning.

Jag har någon enstaka gång lyckats få igång den igen men ganska snart är jag tillbaka i dessa "hängningar".

Någon med en gissning vad felet är?
 
Jag hade börjat med uppdatering av mjukvaran.
 
Skulle tro du fått in vatten i den så du fått korrosion på något kretskort. Lämna in den till någon som får öppna den och undersöka; alternativt om du har kunskap om att göra det själv ifall det är en klippare utanför garanti.
 
Jag har exakt samma fel på min just nu. Tre vändor på service är den fortfarande inte åtgärdad eftersom de inte hittar några fel. Autocheck är 100% OK, programvaran uppdaterad och klipparen fungerar varje gång jag har varit och hämtat den...ett par timmar. Sedan tokhänger den sig så fort man pillar på den. Inte ens huvudbrytaren fungerar.

Vi får se vad de kommer fram till. En månad utan robotklippare har inneburit manuell klippning medelst bensinklippare. Omodernt. :D
 
Johan Gunverth skrev:
Jag har exakt samma fel på min just nu. Tre vändor på service är den fortfarande inte åtgärdad eftersom de inte hittar några fel. Autocheck är 100% OK, programvaran uppdaterad och klipparen fungerar varje gång jag har varit och hämtat den...ett par timmar. Sedan tokhänger den sig så fort man pillar på den. Inte ens huvudbrytaren fungerar.

Vi får se vad de kommer fram till. En månad utan robotklippare har inneburit manuell klippning medelst bensinklippare. Omodernt. :D
Har basstationen och transformatorn varit inne också på verkstad ?
Fungerar det bättre med panelen om klipparen inte står i basstationen ?
 
mortimer skrev:
Har basstationen och transformatorn varit inne också på verkstad ?
Fungerar det bättre med panelen om klipparen inte står i basstationen ?
Alla delar har varit inne. Allt OK vid kontroll.
Ingen skillnad med panelen vid parkerad eller ute. Trots att den aldrig har varit utsatt för annat än regn, misstänker jag fukt på moderkortet. Alla kontaktdon rengjorda. Microbrytaren fungerar. Om inte huvudbrytaren fungerar är det knappast bara fel på knappsatsen eller microbrytaren.
 
Felet jag hade påminner mycket av det felet ni beskriver. I displayen såg man senaste felmeddelande och knappsatsen fungerade inte. Om huvudbrytaren fungerade kommer jag inte ihåg. Men felet var iallafall microbrytaren som känner av om luckan är öppen/stängd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.