Mycket bra lista, jag instämmer i allt, men har ett antal klara favoriter!
A1, A3, A5 och A8
M2, M5, M10
MEN FRAMFÖR ALLT M4!!!! Vore guld värt!!!!
 
Peternicklas Satsa på dom verkliga problemen som finns nu , låt leksakerna och uppfinningar vänta.tills dom viktiga funktionerna är fixade,för den användare som köpt för att klippa gräset med enkla och fungerande inställningar
 
  • Gilla
Andetoj och 7 till
  • Laddar…
Elkludde skrev:
Peternicklas Satsa på dom verkliga problemen som finns nu , låt leksakerna och uppfinningar vänta.tills dom viktiga funktionerna är fixade,för den användare som köpt för att klippa gräset med enkla och fungerande inställningar
Håller med. Först få bort rena buggar, sen lågt hängande frukt som kommer många till del helt automatiskt. Speciellt nu när vi är en bit in i klipp-perioden och det kan vara svårt att hinna få ut ny programvara i tid för att göra någon nytta just nu. Så det är nog endast fåtal (om ens någon) funktion som kan tillföras just nu (och då endast lågt hängande och låg risk funktioner som inte genererar för mycket supportfrågor).

Med det sagt så finns nog planer på längre sikt. Brukar även även finns även behov att differensiera produktlinjen så t ex high-end produkterna (i den man man kan kalla någon av modellerna det) kan lite mer. Idag är det inte särskilt stor skillnad mellan den mest avancerade modellen jämfört med mellanmodell, så det skulle nog vara bra för märket om det finns attraktiva funktioner som utgår från någon fysisk skillnad (t ex WiFi) som endast finns i vissa modeller (undvika att kunder upplever så många konstgjorda begränsningar).

En av utmaningarna i detta är dock att det är svårt för oss utomstående att (utan kunskap om begränsningar i produkten/status på programvaran/resursfrågor mm) veta vilka av funktionerna som är enkla/svåra att få till på ett stabilt sätt (verkar t ex saknas en del när det gäller automattester), varför det kan vara bra att skicka in en lite längre lista. Även om man inte skall överskatta betydelsen av användar-feedback från forum avseende nya funktioner, brukar det finnas fördel vid tilldelning av budget/prioritering ifall det går att peka på att det finns user-community som faktiskt efterfrågat viss funktion (har inte sett/sökt efter något tysk-/engelskspråkigt forum - men det borde väl finnas resonemang om funktioner/problem där).
 
Preben Bogeballe skrev:
Har kört min nya 791 en vecka nu fukar strålande efter några små justeringar av slingan :) Men basen står under mitt sovrums fönster så i morse väkte den mig med pip pip vid start. Hur dämpar man ljudet. Har läst på forumet att nån har tejpat över högtalar hålet på undersidan. Men jag hittar inget som ser ut att kunna vara ett ??
Så här ser min ut under.
[bild]
Ingen som har lyckats dämpa ner ljudet ?
Larm nivån står på låg men jag tycket ändå den piper för högt när den går ut.
 
peternicklas
Elkludde skrev:
Peternicklas Satsa på dom verkliga problemen som finns nu , låt leksakerna och uppfinningar vänta.tills dom viktiga funktionerna är fixade,för den användare som köpt för att klippa gräset med enkla och fungerande inställningar
Rangordna vilka ni tycker är viktigast.
• Send notification to app if something goes wrong.
• Ability to edit zones in app.
• Statistic of m2 that has been cut and also cutting time.
• Ability to see all sensors
• Change how much to cross the guide cable when it comes to edge cut.
• All settings also in the app.
• Mowing logs, time stamps for start and stop for every mowing event
• Battery status in %
• Remaining cutting time in minutes and also remaining time in minutes until charging is complete)
• Make the mowing pattern more "randomized" by using different angles when hitting the wire.
• Add more weight to the M-series to prevent it from destroying the edges of the lawn where it turns.
• The (knife plate?) should be able to rotate in both directions.
• Make the mowing pattern more "randomized" by using different angles when hitting an obstacle
• Discharge of the battery in standby overnight is not good
• Mail function that can send a notification for errors.
• When it comes to weekly schedule in the app I would like to have the ability to deselect days.
• Settings to enable/disable edge cut on certain days
• Randomize the turn after exit from the charging station
• When it follows the cable home, make it follow the cable randomized. As it is now it tries to center the cable, this makes marks in the lawn.
• Some spelling errors in the Swedish language.
• Some error in the program schedule. Some reports problem if they have chosen automatic and then change to manual schedule. It seems that it keeps the automatic program in the memory even if the manual is chosen.
 
peternicklas skrev:
Rangordna vilka ni tycker är viktigast.
• Send notification to app if something goes wrong.
• Ability to edit zones in app.
• Statistic of m2 that has been cut and also cutting time.
• Ability to see all sensors
• ......
...
.
Oavsett hur åsikterna går om prioritering tror jag det vore bra om:
- Listan separeras i; rättning av fel respektive nya funktioner
- Numrera listan så det är hyggligt enkelt att konversera om listan
- Skicka även med ej prioriterad lista. Vi vet inte vilka delar i programvaran de avser göra annat arbete på (utan att detta forum har tyckt något om det) samt begränsningar av olika slag, och då kan det vara bra att ha framfört önskemål även om det avser saker som vi just nu tycker är mindre viktigt.
 
Har precis bytt kretskort pga att klipparen hade problem att följa tråden i några vänstersvängar, detta funkar alldeles utmärkt nu. Men istället har den börjat stänga av sig i dockningsstationen.
 
Redigerat:
nauleem skrev:
Har precis bytt kretskort pga att klipparen hade problem att följa tråden i några vänstersvängar, detta funkar alldeles utmärkt nu. Men istället har den börjat stänga av sig i dockningsstationen.
ange vad du har för maskin!! har du uppdaterat?
 
Elkludde skrev:
ange vad du har för maskin!! har du uppdaterat?
Det är en W796E. Den har den näst senaste uppdateringen, jag har inte vågat uppdatera till den senaste eftersom flera personer här verkar ha problem med den.
 
Är det samma mjukvara i 790 som 791?
Märkt att ljudet från drivmotorerna är betydligt tystare när den följer slingan, så min tanke var om 790 går lite långsammare än 791så vore det kanske ide att nedgradera min 791 till 790 för att få den tystare..
 
nauleem skrev:
Det är en W796E. Den har den näst senaste uppdateringen, jag har inte vågat uppdatera till den senaste eftersom flera personer här verkar ha problem med den.
Om du inte kör zoner så ska det inte vara några större problem. Den stänger inte av sig med den nya programvaran. Dock fick jag justera slingan på 2 ställen efter uppdateringen. På båda ställen fick jag mjuka upp svängen en aning.
 
peternicklas skrev:
Rangordna vilka ni tycker är viktigast.
• Send notification to app if something goes wrong.
• Ability to edit zones in app.
• Statistic of m2 that has been cut and also cutting time.
• Ability to see all sensors
• Change how much to cross the guide cable when it comes to edge cut.
• All settings also in the app.
• Mowing logs, time stamps for start and stop for every mowing event
• Battery status in %
• Remaining cutting time in minutes and also remaining time in minutes until charging is complete)
• Make the mowing pattern more "randomized" by using different angles when hitting the wire.
• Add more weight to the M-series to prevent it from destroying the edges of the lawn where it turns.
• The (knife plate?) should be able to rotate in both directions.
• Make the mowing pattern more "randomized" by using different angles when hitting an obstacle
• Discharge of the battery in standby overnight is not good
• Mail function that can send a notification for errors.
• When it comes to weekly schedule in the app I would like to have the ability to deselect days.
• Settings to enable/disable edge cut on certain days
• Randomize the turn after exit from the charging station
• When it follows the cable home, make it follow the cable randomized. As it is now it tries to center the cable, this makes marks in the lawn.
• Some spelling errors in the Swedish language.
• Some error in the program schedule. Some reports problem if they have chosen automatic and then change to manual schedule. It seems that it keeps the automatic program in the memory even if the manual is chosen.
Är rädd att här blir en väldans oordning om var och en ska posta listan enligt sin egen prio-ordning. Du borde antagligen skapa en omröstningstråd, ett Google-formulär eller dylikt.

Dock borde man väl kunna generalisera till:
1. Fixa buggar/fel/problem
2. Förbättra beteendet för "den stora massan"
3. Lägg till mer avancerade inställningar, för de som önskar
4. Möjlighet att ta ut statistik. (Statistik är tämligen ointressant så länge den inte gör sitt jobb - om man inte ska använda statistiken just till att påvisa att den inte gör sig jobb...)


På detaljninvå vill jag utveckla kring möjligheten att programmera zoner i appen.
Preferably it would not only be possible to enter zone distances manually in the app, but also tap a button that would send the Landroid out of the charger station and following the wire back home, and then another button that you'd tap when the Landroid is at the point where you would like your zone to start. That way the user wouldn't have to deal with measuring distances at all - just "mark the spot".
(Faktum är att det var så jag före köp förutsatte att det skulle fungera...)
 
nauleem skrev:
Det är en W796E. Den har den näst senaste uppdateringen, jag har inte vågat uppdatera till den senaste eftersom flera personer här verkar ha problem med den.
Kör en uppdatering
 
Peternicklas Du får hålla tillgodo med Svenska ,hoppas det går bra

Det som är viktigast att få åtgärdad på min maskin är att den bromsar vänsterhjulet i nedförsbacke när den skall hem vilket blir ankgång
den går även i vänsterbåge när den klipper och klippet inte rent överallt på flera dagar
Högt ljud från drivhjulen,och smäller i hjulen när den går hem och rätta in sig på linan
 
Funderar på att uppdatera min WG796E till den senaste mjukvaran. Är det någon som uppdaterat sin klippare som upplever någon skillnad när det gäller problematiken kring att den drar åt höger?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.