Vi hade hoppats få upp vår friggebod till midsommar så två skulle kunna sova där. Men det kommer vi nu inte hinna.

Vi har fått upp vindpapp överallt och ytterpanel på en lång och en kortsida.

Nu är frågan, finns det någon farlighet med att sova med vindpapp? Det är GGM plast (tror jag det var, inte jag som köpte men, om jag minns rätt var det sån).

Det är en öppning vid dörren och öppet uppe mellan vägg och takfot, så det ventilerar ju bra. Vi har i så fall tänkt köpa in "myggnätstält" som man sover i så man slipper myggen.
 
Möjligen farligt om det dyker upp en varg med en sax, i övrigt kan jag inte se någon risk för hälsan.
 
  • Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
harry73
Ser inget problem med det, om det nu inte finns sociala normer som säger att man inte låter någon sova i en halv färdig friggebod. Fråga Magdalena Ribbing ;)
 
Varför skulle det vara farligt? Folk sover både i tält, husvagn och under bar himmel.
 
PatrikJo skrev:
Varför skulle det vara farligt? Folk sover både i tält, husvagn och under bar himmel.
Vi funderar just på detta med vindpappen, om det är något farligt ämne i det som inte är bra att sova instoppad i. Typ man kan ju tänka sig att det inte är bra att sova med isolering öppet pga av allt glas. Men undrar om det var något med vindpapp som vi kanske inte känner till.
 
peterwesterlund skrev:
...
Men undrar om det var något med vindpapp som vi kanske inte känner till.
Det är visst en liten risk att man kan bli vindögd :)

(Avd söndagstrams :p )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.